English

استاندار کرمانشاه:

بازار عراق یکی از اهداف تجاری استان کرمانشاه است

اسدالله رازانی گفت: بازار عراق یکی از اهداف تجاری استان کرمانشاه است و باید به تردد همه‌ساله هیئت‌هایی از استان و همچنین برگزاری نمایشگاه در این کشور برای توسعه ارتباطات توجه کنیم.

بازار عراق یکی از اهداف تجاری استان کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رازانی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بابیان اینکه برای افزایش ارتباطات با کشور عراق ارتباط خود را با سفارت ایران در آن کشور افزایش می‌دهیم، گفت: موقعیت استان کرمانشاه نسبت به سایر استان‌های هم‌مرز با عراق برای افزایش سطح ارتباطات بسیار بهتر است لذا افزایش سطح ارتباطات در عالی‌ترین سطح باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد اختصاص 250 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های تجارت در استان تصریح کرد: موافق اختصاص اعتبار برای این موضوع هستیم و از توسعه زیرساخت‌ها حمایت می‌کنیم و امسال برای تقویت زیرساخت‌های مرز رسمی پرویزخان شهرستان قصرشیرین امسال حدود 43 میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته که این میزان اعتبار می‌تواند به شکوفایی و رونق اقتصادی این مرز کمک کند.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه توسعه تجارت هم برای استان و هم برای کشور دارای برکات زیادی است، گفت: توسعه راه‌های منتهی به مرزهای اقتصادی و بازارچه‌های مرزی را نیز از طریق وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت پیگیری می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم وضعیت راه‌های این مناطق را به وضعیت مناسبی برسانیم.

دکتر رازانی ادامه داد: تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلات در مرزها و بازارچه‌ها در دستور کار استان است و قصد داریم با اقدامات حمایتی زمینه افزایش میزان صادرات استان را فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکمیل شدن خطوط ریلی سراسری تا کرمانشاه گفت: پروژه راه‌آهن به استان شامل 2 بخش ملایر به کرمانشاه و کرمانشاه به مرز خسروی است که خوشبختانه با تلاش همه دستگاه‌ها و حمایت‌های دولت بخش اول پروژه به اتمام رسید و عملیات اجرایی بخش دوم نیز شروع‌شده است.

وی همچنین از ارتباطات صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی به‌منظور برنامه‌ریزی جهت سفر مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران به‌منظور مشخص شدن زمان‌بندی شروع فعالیت قطار در کرمانشاه خبر داد.

وی در ادامه از تلاش‌های شرکت جهاد نصر که پیمانکار قطعه ملایر به کرمانشاه بود قدردانی کرد و گفت: اکنون درصدد برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه این پروژه هستیم.

رازانی تصریح کرد: پروژه راه‌آهن ملایر به کرمانشاه سال 95 مبلغ هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار داشت که توانستیم سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه را جذب کنیم که 200 درصد افزایش داشت.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه اجرای این پروژه موجب تحولات بزرگی در استان کرمانشاه می‌شود گفت: راه‌آهن موجب رونق تولید استان می‌شود لذا به همین منظور و توجه ویژه به امر صادرات به اجرای دوم قطعه یعنی از کرمانشاه تا خسروی نگاه ویژه داریم که خوشبختانه این پروژه هم دارای بودجه است و اکنون در حوزه زیرساخت تا اسلام‌آباد غرب بیش از 40 درصد پیشرفت دارد.

رازانی بیان داشت: مابقی مسیر هم تملک شده و تلاش می‌کنیم در یک‌زمان محدودی تا مرز خسروی را ریل‌گذاری کنیم.

وی در پایان بابیان اینکه در چهار ماه امسال بیش از 70 هزار کامیون در جاده‌های منتهی به مرز خسروی و پرویزخان تردد داشته است اظهار داشت: بااتصال این مرز به راه‌آهن از بار این ترددها و خطرات ناشی از تردد آن‌ها کاسته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه