English

استاندار گیلان :

تسهیلات پرورش ماهیان خاویاری گیلان ۴برابر شد

استاندار گیلان در یازدهمین جلسه‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی گفت : جدیت گیلان در پرورش ماهیان خاویاری موجب 4برابر شدن تسهیلات اختصاص یافته به استان شد.

تسهیلات پرورش ماهیان خاویاری گیلان  4برابر شد

به گزارش خبرگزاری موج ازرشت،  محمدعلی نجفی در این جلسه با بیان اینکه طی سال‌های اخیر به موضوع با اهمیت آبزی پروری در گیلان به خوبی پرداخته شده است افزود : در این بخش ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد که نیازمند توجه بیش از پیش است.

وی با اشاره به اینکه امروز شیلات و دریا پتانسیل‌های بسیاری دارند خاطر نشان کرد : در استفاده‌ی صحیح از فرآورده‌های غذایی ماهی و ترویج مصرف آن نسبت به مردم تعهد داریم که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به امضای تفاهم نامه همکاری توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استانهای شمالی با حضور استانداران مازندران و گلستان و رئیس بنیاد مستضعفان در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد : باتوجه به جدیتی که گیلان در این بخش از خود نشان داد با دستور رئیس بنیاد مستضعفان سهم 5 میلیارد تومانی گیلان به 20 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی بر لزوم تسریع همکاری بانک در پرداخت تسهیلات طرح ماهیان خاویاری تأکید و تصریح کرد : تاکنون 8 طرح به تصویب رسیده و 3 طرح دیگر نیز در حال بررسی است.

استاندار گیلان با قدردانی از همکاری محیط زیست در موضوع پرورش ماهی در قفس گفت : همانگونه که تاکنون گیلان در این بخش پیشتاز بوده در ادامه نیز باید تلاش شود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی معطل نشوند.

وی بر ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع آبزی پروری و استفاده از مزایای اقتصاد دریا محور تأکید کرد و گفت : فرهنگ سازی در مصرف مواد غذایی شیلاتی باید گسترش پیدا کند و در این میان از ظرفیت رسانه‌ی ملی و شبکه‌ی استانی در ترویج این بخش باید کمال بهره را ببریم.

دکتر نجفی با بیان اینکه در کارگروه رفع موانع تولید استان اقدامات بسیار مثبتی در حال انجام است گفت : طرح‌های صنعتی و کشاورزی بسیاری برای بهره‌مندی از تسهیلات رونق تولید ثبت نام و معرفی شده‌اند که تاکنون رقم‌های بسیار خوبی نیز جذب شده و باید تقویت شود.

استاندار با قدردانی از حضور جدی مدیران در جلسات اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید در یک راستا هستند که باید با جدیت موضوعات بررسی و اقدام شود.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در پارک علم و فناوری اتفاقات خوبی در حال انجام است گفت : گیلان در این بخش با دارا بودن نیروهای فارغ التحصیل پتانسیل بسیار خوبی دارد که باید از آن ظرفیت استفاده کند.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در بین 2 دولت و فرآیند تشکیل کابینه ممکن است شتاب اقدامات در برخی دستگاه‌ها کاهش پیدا کند گفت : خوشبختانه گیلان در این بخش با قوت تر از گذشته فعال است و در این خصوص گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

استاندار گیلان به دامن زدن برخی‌ افراد درخصوص گمانزنی برای تغییر مدیران با آغاز بکار وزرا در دولت دوازدهم  گفت : مدیرانی که با اندیشه‌ی دولت همراه و در حال تلاش هستند قطعاً مورد حمایت مدیریت ارشد استان هستند و با قوت بر تلاش‌های خود ادامه دهند که بحمدا... شاهد همراهی بسیار خوبی در این بخش هستیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه دولت بیش از پیش نیاز به توان تخصصی دارد گفت : تمام تلاش ما باید بر پایه‌ی تقویت معیشت و رفاه مردم و رضایتمندی آنان باشد.

وی خاطر نشان کرد : علیرغم وجود برخی کاستی‌ها و نارسایی‌ها مردم با اشراف کامل خود در موضوعات مختلف همراهی می‌کنند و باید قدردان آنان باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تبریک روز خبرنگار به فعالان این عرصه گفت : تلاش ما بر این است تا مشکلات بخش خبری استان که با کمترین امکانات در حال انعکاس اخبار و اطلاع رسانی هستند را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست همه مثل ما بیاندیشند، فکر کنند و حرف بزنند افزود : خاصیت یک خبرنگار است که مسائل را به چالش بکشد و باید تلاش شود با رویکردی مثبت کرامت آنان که مورد تأکید دین اسلام است حفظ شود و در کنار مجموعه‌ی مدیریتی حضور فعال داشته باشند.

استاندار گیلان همچنین به دیدار صبح امروز با رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اشاره و خاطر نشان کرد : طرح تنفس جنگل از امروز در گیلان آغاز می‌شود که برای حفاظت از این صنایع سرشار طبیعی بسیار اهمیت دارد.

وی به تعیین 840 هکتار زمین برای  زراعت چوب و تأمین مواد اولیه کارخانجات تولید MDF و HDF استان اشاره کرد و اظهار داشت : پارک جنگلی 450 هکتاری که 1.5 سال قبل فرآیند واگذاری آن آغاز شده بود و موانع بسیاری داشت با رفع آن در روز شنبه هفته آینده به صورت رسمی به شهرداری رشت واگذار می‌شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه با افتتاح این پارک سرانه‌ی فضای سبز شهر رشت بسیار بالا می‌رود افزود : در سرانه‌ی فضای سبز شهر رشت در رتبه‌های پایین قرار دارد که این بخش در حال تقویت شدن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی