English

فرمانده مرزبانی گیلان خبر داد:

پیش بینی حضور ۸هزار زائر اذربایجانی در راهپیمایی اربعین امسال

فرمانده مرزبانی گیلان با بیان اینکه سال گذشته حدود 6هزار زائر اذربایجانی در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت داشتند، گفت:امسال حضور 8هزار نفر زائر اذربایجانی در مراسم مذکور پیش بینی میشوند.

پیش بینی حضور 8هزار زائر اذربایجانی در راهپیمایی اربعین امسال

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، سرهنگ کیاست سپهری  در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی وبزرگداشت مقام خبرنگار، عصر حاضر را عصر توسعه ارتباطات و فناوری خواند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری رسالت بسیار خطیری است که نقش اگاهی رسانی به جامعه را دارد افزود:خبرنگاران باید در کاهش التهابات اجتماعی تلاش کنند.

سپهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره خبرنگاران ادامه داد: خبرنگاران لحظات زوال یافتنی را ثبت میکنند که کار بسیار سخت و حساسی است.

وی کنجکاوی، جسارت، خلاقیت، تیبینی و ریزبینی و به ویزه سرعت عمل را از مهمترین ویزگیهای خبرنگاران عنوان کرد.

فرمانده مرزبانی گیلان با بیان اینکه امروزه گسترش فضای مجازی و شهروند خبرنگارها کار خبرنگاران حرفه ای را سخت کرده است اظهار کرد:

کار خبرنگاری مانند کار مرزبانی بسیار سخت و دشوار است.

وی با تشریح وظایف مرکز فرماندهی مرزبانی گیلان این دستگاه را دستکاهی نوپا دانست که نیازمند کمک هدفمند رسانه است.

سپهری در بخش دیگری از سخنان خود درباره امنیت در استانهای کشور به ویزه گیلان اظهار کرد: ایران یکی از امن ترین مشورهای جهان است که به صورت جزیره ای امن، نه تنها امنیت خود را حفظ کرده بلکه موجب حفظ امنیت در مشورهای همسایه نیز شده است.

وی با تاکید براینکه در مرزهای گیلان موچمترین ناامنی رصد نشده است خاطر نشان کرد:

در بحث قاچاق مرزهای گیلان بسیار امن هستند و تنها مواردی که وجود داشته از استانهای همجوار بوده است.

فرمانده مرزبانی گیلان، به افزایش 65درصدی کشفیات از ابتدای سال تاکنون در استان اشاره کرد و گفت: در بخش کشف مشروبات الکلی از ابتدای امسال تاکنون 25درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشتیم.

وی ادامه داد: امسال در بحث کشف قاچاق چوب و سلاح و مهمات صد درصد افزایش کشفیات داشتیم.

سپهری با اشاره به اینکه فرماندهی مرزبانی گیلان در بحث توقیف شناور ها نیز امسال 51درصد رشد داشته است، تصریح کرد:امسال در بحث سالمسازی دریا تاکنون از مرگ حتمی 13مسافر در حال غرق شدن جلوگیری کردیم که این رقم برای مرزبانی ارزش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه از خرداد ماه تاکنون 22نفر در گیلان جان خود را بر اثر غرق شدن در دریا از دست داده اند، گفت:این امار زیبنده ای برای گیلان نیست و رسانه ها باید مسافران را از خطرات شنا در مناطق ممنوته شنا اگاه سازند.

وی در خاتمه از پیش بینی حضور 8هزار زائر از کشور آذربایجان در مراسم پیاده روی اربعین از گیلان به سمت کربلای معلی خبر داد و گفت:سال گذشته حدود شش هزار زائر اذذبایجانی در این مراسم حضور داشتند.

فرمانده مرزبانی گیلان یاداور شد: جابه جایی مسافران از مرزهای گیلان تا جنوب کشور در امنیت کامل انجام شد و امسال نیز برای اجرای مراسم فوق دست یاری به سوی رسانه ها دراز میکنیم.

به گزارش موج، در پایان از خبرنگاران به ویزه خبرنگار خبرگزاری موج به دلیل همکاری صمیمانه با فرماندهی مرزبانی گیلان تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه