English

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق:

توزیع مویرگی کالا در عراق زمینه ساز موفقیت تجار اصفهانی در این کشور است

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: توزیع مویرگی کالا در استان های عراق، زمینه ساز موفقیت بازرگانی و اقتصادی تولیدکنندگان و تجار استان اصفهان در این کشور است.

توزیع مویرگی کالا در عراق زمینه ساز موفقیت تجار اصفهانی در این کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، اﺑﺮاﻫﯿﻢ ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎزاده در نشست کمیسیون 'حمایت از سرمایه‌گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: برخی شرکت های بازرگانی اصفهانی از این روش برای بهبود ارتباط تجاری خود در عراق بهره برده و مزایای آن را تجربه کرده اند بنابراین دیگر شرکت ها نیز می توانند از تجربه آنها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همکاری اتاق اصفهان با اتاق بازرگانی شهرهای کربلا، نجف، بغداد و بصره می‌تواند سطح مبادلات تجاری فی مابین را افزایش دهد.

محمدرضازاده گفت: چین در حال پیشی گرفتن از ایران و ترکیه در تجارت با عراق است و این در حالی است که میزان صادرات ترکیه به عراق از سال 2012 که 12 میلیارد دلار بوده، به هشت میلیارد دلار در سال 2016 کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: واردات عراق در سال 2016 بیش از 37 درصد کاهش ‌یافت و سهم کشور ما از واردات این کشور 19 درصد است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق از شناسایی 63 مساله پیش روی تجارت دو کشور خبر داد و افزود: از این تعداد 33 مساله داخلی و 30 مساله خارجی است که با حل این مسائل می‌توان میزان تجارت با عراق را چند برابر کرد.

وی اضافه کرد: وجود این نگرش در بین بازرگانان سنی عراق مبنی بر ناامنی ایران برای اهل تسنن عاملی است که مانع خرید کالاهای ایرانی از سوی آنها می شود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق ادامه داد: تبادل هیات های تجاری بین استان‌های عراق با ایران می‌تواند بتدریج این نگرش را تعدیل و زمینه استقبال از کالاهای ایران را فراهم کند.

وی گفت: تبلیغات در عراق 2 برابر تبلیغات در ایران موثر است اما شرکت‌های بازرگانی ایرانی از این مساله غفلت می‌کنند.

محمدرضازاده افزود: کالاهای ایرانی از خدمات پس از فروش بی بهره اند و این مساله از دلایل بسیار مهم عدم استقبال از کالاهای ایرانی در داخل و خارج از کشور است.

وی از راه‌اندازی شبکه بانکی شتاب در شهرهای عراق خبر داد و گفت: حضور فعال بانک های ایرانی می‌تواند حجم تجارت دو کشور را افزایش دهد و ارتباطات تجاری را تسهیل بخشد.

عمده کالاهای صادراتی استان اصفهان در چهار ماهه نخست امسال، محصولات پتروشیمی به ارزش 139 میلیون دلار، آهن آلات و فولاد به ارزش 114 میلیون دلار و فرش به ارزش 44 میلیون دلار بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه