English

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

تجهیز ۵۸ درصد زمین های کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین

امسال تا کنون بیش از 2هزارو800هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است که برای اجرای این طرح 18میلیارد تومان هزینه شده است.

تجهیز 58 درصد زمین های کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، "علی باقرزاده" مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت :امسال تا کنون بیش از 2هزارو800هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است که برای اجرای این طرح 18میلیارد تومان هزینه شده است.

باقرزاده افزود : تا پایان سال 10هزار هکتار دیگر از زمین های کشا ورزی استان به شبکه آبیاری نوین مجهز می شوند.

وی تاکید کرد: برای اجرای طرح آبیاری نوین در سطح 10هزار هکتار هزینه ای بالغ بر 125میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین، اجرای این طرح آغاز خواهد شد.

به گفته وی؛ تاکنون تسطیح 500هکتار از زمین های کشاورزی ، لوله کشی خط انتقال آب به طول 14کیلومتر ، ساخت 28کیلومتر جاده بین مزارع و احیاء ومرمت 8رشته قنات  صورت گرفته است.

مدیر آب وخاک  سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 163هزار هکتار است که تاکنون بیش از 94هزار هکتار آن به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است .

باقر زاده با بیان اینکه دولت 85درصد هزینه های اجرای سیستم آبیاری نوین را پرداخت می کند اظهار داشت : صرفه جویی در مصرف و افزایش کارایی آب ؛افزایش تولید وکاهش هزینه کارگری  از مهمترین مزایای شبکه های آبیاری نوین می باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه