English

معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

«پست مند» بزودی در اصفهان راه اندازی می شود

معاون وزیر ارتباطات گفت: در آینده نزدیک با توجه به ضرورت توسعه خدمات پستی مبتنی بر موبایل سرویس "پست مند" برای ساماندهی بار، محصولات پستی در اصفهان راه اندازی می شود.

«پست مند» بزودی در اصفهان راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حسین مهری اظهار کرد: تحولات اخیر باعث تغییرات مثبتی در حوزه پست شده است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا درحوزه پست اقدامات متعددی انجام شده و ایران نیز در این زمینه از این تغییرات عقب نمانده و رشد و تحولات بسیاری کرده است، ادامه داد: خیلی از فعالیت الکترونیکی شده است از همین رو کسب و کار و ماموریت پست هم تغییر کرده و به سمت اسناد و کالا مهاجرت کرده است.

مهری با تاکید بر اینکه پست ها نقش بسزایی در تجارت الکترونیک ایفا می کند، گفت: اگر شهروندی کالایی را به صورت الکترونیکی سفارش دهد توسط پست نیز کالا جمع آوری، آماده سازی و در اختیار فرد متقاضی گذاشته می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ماموریت هوشمند سازی مکان در ۲ سال اخیر به  شرکت ملی پست محول شده است، خاطرنشان کرد: «مکان» یک بحث بسیار مهمی است و امروزه نیز۳ ضلع مثلثی است که حکم روایی موفق را می تواند داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: اگر هویت مکان، هویت افراد و کسب کار با یکدیگر لینک شود شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد به وجود می آید.

مهری با اشاره به اینکه هوشمند سازی مکان در دستور کار است و در آینده سرویس های مبتنی بر مکان بروی این بستر فعالیت های خود را اجرا می کند، عنوان کرد: سرویس هایی که بر بستر مکان شکل گرفته از بستر گوگل تهیه می شود از همین رو در حال بومی سازی است.

وی با اشاره به اینکه ۵ شهر همچون اصفهان، تهران، قزوین، قم و مشهد در فاز یک برای بومی سازی قرار دارند، اظهار کرد: همچنین در سالجاری در فاز دوم این پروژه نیز ۷۱ شهر و هزار رتبه عملیاتی می شود.

معاون وزیر ارتباطات تاکیدکرد: در حوزه مکان به هر مکان یک کد یونیک پستی ارائه می شود و مکان ها با کدهای مختلف شناسایی می شود همچنین به آدرس استاندارد و همچنین طول و عرض به مکان تخصیص داده می شود و این مکان در دنیا یونیک و منحصر بفرد می شود.

مهری با بیان اینکه تاکنون پست مند در ۴ شهر راه اندازی شده و در آینده نزدیک نیز در اصفهان راه اندازی می شود، گفت:  سامانه پست مند برای ساماندهی بار و محصولات پستی راه اندازی می شود.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: همچنین شهروندان با مراجعه به دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی درخواست های خود را مطرح می کنند و همان زمان نیز پوشه الکترونیکی برای آنها تشکیل می شود.

مهری با اشاره به توسعه تجارت الکترونیک خاطر نشان کرد: "تجارت الکترونیک" یکی از نیازهای شهروندان است از همین رو توسعه این تجارت در دست انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه