English

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

کاهش نزاع و درگیری در اصفهان/ پیشگیری از سرقت در اولویت پلیس است

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان از کاهش نزاع و درگیری و کاهش در بسیاری از سرقت ها طی مدت چهارماهه امسال خبر داد.

کاهش نزاع و درگیری در اصفهان/ پیشگیری از سرقت در اولویت پلیس است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ علی فروغ نیا در گفت و گویی اظهار کرد: در موضوع نزاع و درگیری که یکی از جرایم خاص و در اولویت اول کلانتری ها و پاسگاه ها است خوشخبتانه در چهارماهه امسال با کاهش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان از کاهش در بسیاری از سرقت ها طی مدت مذکور خبر داد و گفت: در این مدت سرقت منزل 3 درصد، سرقت مغازه 18 درصد، جیب بری24 درصد و سرقت مسلحانه 73 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه پیشگیری از وقوع سرقت جزو اولویت های پلیس استان است، گفت: در این خصوص پلیس استان با تشکیل قرارگاه ویژه پیشگیری از سرقت به ریاست فرمانده انتظامی استان این موضوع را به شکلی جدی و مستمر پیگیری می کند تا باهمکاری و مشارکت مردم بتوانیم امنیت خوبی را در سطح استان داشته باشیم.

سرهنگ فروغ نیا تصریح کرد: سرقت، جرم پیچیده ای است که ابعاد مختلفی در وقوع و شکل گیری آن نقش دارند و بنابراین پلیس در صدد است که با از بین بردن زمینه ها و بستر های وقوع این جرم با همکاری و همراهی مردم ، دستگاه ها و نهادهای جامعه از وقوع آن جلوگیری کند.

وی افزود: یکی ازاقدامات خوبی که در جلب و مشارکت مردم در پیشگیری از وقوع سرقت و سایر جرایم انجام گرفته، تاسیس شرکت های حفاظتی و مراقبتی انتظامی و استخدام نگهبانان محله است.

این مسئول عنوان کرد: هم اکنون بیش از چهار هزار نگهبان محله در سطح استان بکارگیری شدند که به جرأت می توان گفت در کلیه نقاطی که از این افراد استفاده می شود مانند شهرک های صنعتی، مجتمع های مسکونی، کارخانجات، بازارها و بازارچه ها و … خوشبختانه گزارشی در خصوص وقوع سرقت در این مکان ها در چهاماهه سال جاری نداشتیم.

رییس پلیس پیشگیری اصفهان افزود: با توجه به نقش تاثیر گذار نگهبانان محله در پیشگیری از جرایم تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده که در سال جدید استفاده های بیشتر و بهتری از این افراد در سطح استان داشته باشیم.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه استفاده از مشارکت مردمی برای پیشگیری از جرایم را استفاده از پلیس افتخاری عنوان کرد و گفت: حدود 800 نفر برای بکارگیری نیروهای مردمی به عنوان پلیس افتخاری در سطح کلانتری ها و پاسگاه های استان پیش بینی شده بود که هم اکنون این افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی و توجیهی در واحدهای انتظامی به نیروهای پلیس کمک می کنند.

سرهنگ فروغ نیاز از دیگر اقدامات برای کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت را اهتمام ویژه به اجرای دقیق مصوبات شورای امنیت کشور در خصوص ساماندهی بانک ها و طلافروشی ها عنوان  و اظهارکرد: با اقدامات صورت گرفته بیشتر بانک ها و طلافروشی های استان نسبت به تجهیزات ایمنی و امنیتی و اتصال به سیستم 110 اقدام کردند و فقط تعداد کمی هستند که از طریق مراجع قضایی به آنها فرصت داده شده تا هرچه زودتر نسبت به رفع معایب و نواقص امنیتی خود اقدام کنند.

این مسئول در خصوص پیشگیری از سرقت بانک های استان گفت:در زمینه امنیت بانک ها کارهای خوبی صورت گرفته و تعداد زیادی از بانک های استان از نیروی مسلح استفاده می کنند و در جلسه ای که با مسئولان حراست بانک ها داشتیم به آنها تذکر لازم داده شده که در بانک هایی که در نقاط حاشیه ای قرار دارند حتماً از نیروی مسلح استفاده شود.

سرهنگ فروغ نیا در خصوص وقوع سرقت مسلحانه از بانک مسکن شعبه ملاصدرای خیابان پروین در بهمن ماه سال گذشته گفت: این بانک نیز جزو بانک های حاشیه ای بود که از نیروی نگهبان استفاده نمی کرد و بارها نیز در این خصوص به مسئولان بانک تذکر داده شده بود.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه بسیاری از سرقت های خودرو و موتورسیکلت ناشی ازبی توجهی و سهل انگاری مالکان این وسایل است گفت: تحقیقات ما نشان می دهد که 90 درصد سارقان وسایل نقلیه افراد حرفه ای و با هوش نیستند بلکه خود مالکان هستند که با سهل انگاری خود باعث موفقیت آنان می شوند.

وی در خصوص پیشگیری از سرقت منزل نیز گفت: به شهروندان توصیه می کنیم برای منازل خود از حفاظ ها و دزدگیر ها استفاده کنند، برای درب منازل از قفل های سوییچی تولید داخلی استفاده کنند و در صورت امکان در جلوی منازل دوربین نصب نمایند به صورتی که قابل رؤیت برای کسی نباشد، در مسافرت ها دقت کنند مراقب اموال با ارزش مانند پول و طلاجات باشند و از نگهداری آنها در منزل خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد مشکوک در کوچه و مجتمع مسکونی خود فوراً موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه