English

صادرات بیش از یک‌میلیون تن محصولات کشاورزی از کرمانشاه

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیش از یک‌میلیون و 232 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه در سال 95 صادرشده است.

صادرات بیش از یک‌میلیون تن محصولات کشاورزی از کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بهمنی پور مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: محصولات کشاورزی مختلفی صادرشده که شامل محصولات باغی و زراعی، محصولات دامی (سبک)، محصولات شیلاتی و آبزیان بود.

وی با اشاره به اینکه از صادرات فوق بیش از 986 هزار تن باغی و زراعی بوده گفت: ارزش این محصولات 14 هزار و 792 میلیارد ریال معادل 379 هزار دلار بوده و حدود 30 تا 35 درصد صادرات محصولات باغی و زراعی مربوط به محصولات استان کرمانشاه بوده و مابقی محصولات نیز مربوط به سایر استان‌ها بوده که از استان کرمانشاه صادرشده است.

وی محصولات باغی و زراعی صادرشده را شامل سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی، خیار، هندوانه، بادمجان، فلفل دلمه‌ای، هویج و... برشمرد و گفت: همچنین صادرات دام زنده به کشورهای حوزه خلیج‌فارس از دیگر صادرات استان است.

وی صادرات محصولات شیلاتی و آبزیان استان کرمانشاه را 256 تن بیان نمود و گفت: ارزش ریالی این محصولات 25 و هفت‌دهم میلیارد بوده که معادل ارزش دلاری آن 733 هزار دلار است که کل آن مربوط به تولیدات شیلاتی و آبزیان داخل استان است.

مجموع تولیدات باغی و زراعی استان کرمانشاه 3 میلیون و 600 هزار تن، محصولات دامی 450 هزار تن و مجموعه تولیدات شیلات استان 11 هزار تن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی