English

فرماندار آستارا:

برگزاری جشنواره ها باید هدفمند و تداوم داشته باشد

فرماندار آستارا گفت: هدفمند سازی جشنواره های بومی و محلی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی موجب تقویت انسجام اجتماعی و تولید نشاط در جامعه خواهد شد.

برگزاری جشنواره ها باید هدفمند و تداوم داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، یونس رنجکش در جشنواره روستایی و بازی های بومی و محلی و افتتاحییه ورزش بانوان در روستای کانرود شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: این جشنواره ها نقش مهمی در تولید نشاط اجتماعی و بازیابی هویت فرهنگی منطقه دارد.

وی اظهار داشت: هدفمند سازی جشنواره های بومی و محلی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی موجب تقویت انسجام اجتماعی و تولید نشاط در جامعه خواهد شد.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره ها در مناطق روستایی یادآور شد: حضور مردم در این جشنواره ها نشان دهنده آن است که جامعه نیازمند برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی است و باید تلاش شود تا با بهره گیری از ظرفیت های محلی، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و آیین های فراموش شده را احیا کرد.

وی گفت: سرگرمی یکی از ابعاد پرداختن جشنواره‌هاست اما مهم ترین هدف برگزاری جشنواره ها باید احیای سنت ها و آیین‌های فراموش شده و تمرکز بر تولید نشاط اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت های موجود باشد و این اقدامات در این راستای برنامه‌های دولت تدبیر و امید است و در سیاست‌گذاری های شهرستان بیشتر بر این اساس حرکت خواهد شد .

به گفته فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا، این شهرستان دارای قابلیت های بسیاری در حوزه برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی است که باید از ظرفیت های نهفته در آن به خوبی استفاده کرده و حضور سازمانهای مردم نهاد در کنار دستگاه های اجرایی و فعالان حوزه های فرهنگی و ورزشی به ویژه بانوان در برگزاری این جشنواره روستایی از ویژگی‌های ممتاز آن برشمرد.

فرماندار آستارا همچنین در ادامه حضور در این جشنواره ازنمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی دهستان کانرود بازدید و گفت و گویی نیز با هنرمندان و ورزشکاران این دهستان انجام داد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه