English

رئیس پلیس راهور گلستان

کاهش ۱۲ درصدی تصادفات در گلستان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان گفت: کشته‌شدگان حوادث تصادفات در استان گلستان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱۲ درصدی تصادفات در گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، ایوب شرافتی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه مبنای آمار در حوزه کشته‌شدگان تصادفات، پزشکی قانونی است، اظهار داشت: در 4 ماه نخست سال 1396 از نظر تعداد کشته‌شدگان حوادث تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشتیم.

وی با بیان اینکه آمار مجروحان نیز در این 4 ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش داشتیم، تصریح کرد: 3 شهرستان رامیان، گرگان و آزادشهر در تعداد فوت‌شدگان تصادفات افزایش داشتیم و سایر دیگر‎ها کاهش یا بدون تغییر بوده است.

 رئیس پلیس راهور استان گلستان ادامه داد: در شهرستان‌های گمیشان، آق‎قلا، رامیان و گنبدکاووس افزایش تصادفات جرحی بوده است. در حوزه درون شهری 94 درصد افرادی که فوت شدند عابر پیاده و موتور سوار بودند و معمولا موتورسیکلت‌سواران بیشتر از عابران پیاده بوده اما متاسفانه در طی این چهار ماه 54 درصد از این میزان عابران پیاده بودند.

وی یادآور شد: 83 درصد از مجروحان حادثه تصادفات رانندگی عابران پیاده و موتور سواران بودند و 83 درصد از رانندگان داری گواهینامه مجاز و 17 درصد فاقد گواهینمامه غیر مجاز بودند.

رئیس پلیس راهور استان گلستان یادآور شد: در روز شنبه و یکشنبه نسبت به دیگر روزهای هفته بیشتر حادثه داشتیم و بیشترین تصادفات از ساعت 5 تا 21،  42 درصد بوده است.

شرافتی با بیان اینکه 51 درصد از فوت‌شدگان در رده سنی 15 تا 30 سال بود، تاکید کرد: مجروحان موتورسوار 70 درصد بیشتر در رده سنی 15 تا 30 سال بوده است.

وی با بیان اینکه با 293 هزار و 430 فقره تخلف رانندگی را در طی چهار ماه سال 1396 برخورد داشتیم، افزود: 3 درصد در بحث تخلفات در طی این 4 ماه کاهش داشتیم و با وجود این میزان کاهش برخورد ما 12 درصد کاهش در میزان کشته‌شدگان تصادفات داشتیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: 57 هزار جریمه راهنمایی و رانندگی در مرکز مانیتورینگ راهور استان اعمال شده و  با 46 هزار تخلف موتورسوار در طی این مدت برخورد کردیم.

شرافتی با بیان اینکه 6 هزار و 134 موتورسیکلت را توقیف کردیم، یادآور شد: 4 هزار و  929 دستگاه خودرو نیز در این مدت 4 ماه توقیف شده است.

وی با بیان اینکه 71 نقطه پرتصادف را در سطح استان گلستان شناسایی کردیم، تاکید کرد: 46 نفر شامل ماده 10 راهنمایی رانندگی که درباره استفاده از روانگردان و رانندگی به حالت مستی است، در طی چهار ماه شناسایی شدند که  46  نفر را به مراجع قضائی معرفی کردیم که 92 درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشتیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان یادآور شد: 563 خودرو با یک میلیون به بالا جریمه رانندگی در طی مدت 4 ماه سال 1396 به پارکینگ انتقال داده شدند و از این نظر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشتیم.

شرافتی به صدور گواهینامه‎های راهنمایی و رانندگی در استان گلستان اشاره کرد و افزود: در طی 4 ماه سال 1396، 7 هزار و 900 جلد گواهینامه صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه