English

شهردار اصفهان:

جشنواره فناورهای نوین شهری راهی برای خروج کلانشهرها از چالش ها و تهدیدها

شهردار اصفهان گفت: امیدواریم نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناورهای نوین شهری بتواند چالش ها و تهدیدهایی که کلانشهرها را دربرگرفته را برطرف کند.

جشنواره فناورهای نوین شهری راهی برای خروج کلانشهرها از چالش ها و تهدیدها

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جمالی نژاد در آیین افتتاحیه نمایشگاه و جشنواره فناورهای نوین شهری اظهار کرد: در طول سال های گذشته رویکردهای مختلفی در خصوص توسعه شهرها در نشست های علمی و همایش های شهری مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در این همایش ها واژه های جدید مطرح می شود و مدیران شهری در قالب آن حرکت می کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال شهرهای سبز، شهرهای خلاق و شهرهای دانش محور که هم اکنون مطرح می شود در همین باب است. از همین رو شهرهای قرن ۲۱ را شهرهای دانشی مطرح کرده اند.

شهردار اصفهان با اشاره به تاکید علم و دانش در دین اسلام گفت: در دین اسلام بر کسب دانش تاکید بسیاری شده به نحوی که دانش حتی اگر در چین هم باشد باید آن را کسب کرد.

وی با بیان اینکه افق کسب دانش و علم بسیار وسیع است با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، تاکید کرد: ایشان می فرماید « اگر دانش ۲۷ حرف داشته باشد، تمام آنچه پیامبران برای بشریت آوردند ۲حرف بیشتر نبوده است». این سخن  مسیر طولانی علم را گوشزد می کند.

جمالی نژاد با بیان اینکه اتمسفر دانش در نصف جهان جاری است، اظهارکرد: علم و فناوری مبنای فعالیت های اصفهان است ما باید به سمت شهرهای دانشی و دانش محور حرکت کنیم. در تمام اقدامات شهری و رویکردها تبدیل علم به دانش و ثروت را نباید فراموش کرد.

وی تصریح کرد: در اصفهان ۱۴۰۰ بنا داریم شهر اصفهان را به شهر دانش محور، دوستدار محیط زیست، شهر خلاق و دوستدار کودک تبدیل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه