English

معاون دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس:

زنگ فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس اجرایی می‌شود

معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اعلام نظر بازرسان دانشگاه فرهنگیان کشور پیرامون ساحتمان این دانشگاه گفت: ساختمان دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس فرسوده اعلام شده است.

زنگ فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، حکیم کوچکی صبح امروز در نشست مشترک روسا و معاونان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ایام مبارک و فرخنده دهه کرامت و شادی و شادمانی مردم عزیز ایران، اظهار کرد: امیدواریم در این ایام که با شروع به کار دولت دوازدهم نیز مقارن شده است بتوانیم از خدمات و برکات انقلاب اسلامی و دولت کریمه در راستای توسعه آموزشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها و نهایتا در سطح شهرستان گنبدکاووس بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس با برخی از مشکلات و چالش‌های جدی در سال جاری رو‌به‌رو شده است، افزود: مهم‌ترین چالش ما در سال جاری که البته چندین سال است با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم ساختمان دانشگاه است که به شدت فرسوده و در آستانه تخریب است.

معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این ساختمان از نظر قدمت متعلق به دوره پهلوی اول است، خاطرنشان کرد: این ساختمان در نظارت‌ها و بازرسی‌های صورت گرفته توسط وزارت آموزش و پرورش از نظر کالبد فیزیکی فرسوده اعلام شده است و مطابق ضوابط برگزاری کلاس‌ها در این مکان ممکن نیست.

کوچکی با اشاره به اینکه با توجه به هشدارهای ارائه شده از سوی وزارتخانه و دانشگاه فرهنگیان استان گلستان در صورت عدم تامین ساختمان مناسب برای دانشگاه ناگزیر باید این واحد دانشگاهی با دانشگاه فرهنگیان گرگان تلفیق شود، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اتفاق و محروم کردن شهرستان گنبدکاووس از این فرصت و نعمت به کار بگیریم.

وی راه حل چالش پیش‌رو را برنامه‌ریزی با دو رویکرد کوتاه‌مدت و بلندمدت دانست و گفت: ساخت و یا در اختیار قرار دادن یک مجتمع آموزشی حداقل 14 کلاسه به صورت موقت با رویکرد حل کوتاه مدت چالش و همچنین ساخت دانشگاه بزرگ فرهنگیان با کمک مسوولان و مدیران شهرستان به عنوان رویکرد بلندمدت باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه یک زمین 10 هکتاری در مجاورت شهرک صنعتی گنبدکاووس در اختیار دانشگاه قرار داده شده است، تصریح کرد: امیدواریم مسوولان و مدیران شهرستان با مساعدت ویژه برای ساخت این دانشگاه نگذارند که این دانشگاه با سابقه و یکی از مراکز دانشگاهی اشتغال‌آفرین و دولتی از شهرستان گنبدکاووس خارج شود.

کوچکی در خصوص چگونگی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس نیز، تاکید کرد: امروز در دانشگاه فرهنگیان به لطف خدا و همت مسوولان دانشگاه همه تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی به صورت فعال و پویا مشغول فعالیت هستند و برنامه‌های بسیار باشکوه و خوبی در دانشگاه در حال اجراست.

وی از برگزاری زنگ فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان در روزهای دوشنبه ساعت 10-12 خبر داد و گفت: این جلسه ویژه و خاص که در آن دانشجویان و اساتید به بررسی و کنکاش موضوعات و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی می‌پردازند یکی از ابتکاراتی است که توانسته توجه دانشجویان را به خود جلب کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه