English

در منطقه آزاد انزلی؛

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی برای دومین سال به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شد

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از بندر انزلی، مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی برای دومین سال به میزبانی این منطقه با حضور معاون فرهنگی، گردشگری و اجتماعی، مدیران حوزه فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی، دکتر قربانی رییس مجمع نمایندگان گیلان، دکتر دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، سرپرست کتابخانه های عمومی گیلان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، فرماندار و امام جمعه بندر انزلی و فعالان فرهنگی استان در مجتمع شهید مطهری این منطقه برگزار شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در این مراسم گفت: این جشنواره از فروردین امسال با شش عنوان کتاب برای سه گروه کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به شکل انفرادی و خانوادگی در دو قالب مکتوب و الکترونیکی آغاز و تا بیستم تیرماه ادامه داشت.

زهرا بدن آرا با اشاره به شرکت 22 هزار و 150 نفر از استان گیلان در این دوره از جشنواره کتابخوان رضوی افزود: از این تعداد 3400 نفر به صورت خانوادگی، سه هزار و  300 نوجوان و سه هزار و 200 کودک و مابقی شرکت کنندگان به صورت انفرادی حضور در این جشنوراه حضور داشتند.

وی با اشاره به ویژگی خاص این جشنواره نسبت به ششمین دوره جشنواره کتابخوان رضوی افزود: در این جشنواره با ایجاد پویش کتابخوان مجازی برای کودکان و  به دلیل تقارن با ایام دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی (ع)، برای دو کتاب بانوی ملکوت و شاهچراغ نیز در هفتمین جشنواره کتابخوان رضوی نیز مسابقه برگزار شد.

در ادامه این مراسم معاونت فرهنگی و اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان میزبان برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره کتابخوان رضوی اعلام کرد: بیش از 10 درصد از جمعیت ساکن در محدوده منطقه آزاد انزلی عضو کتابخانه های ثابت و سیار این منطقه هستند.

مجید فاتحی افزود: این آمار به عنوان یک رکورد در ارتقای شاخص های مطالعه محسوب شده و منطقه آزاد انزلی همواره در بحث کتاب و کتاب خوانی علاوه بر حمایت همه جانبه، مشارکت نیز داشته و همواره آمادگی لازم برای مشارکت در هرگونه برنامه ای که منجر به ارتقای شاخص های مطالعه شود را دارد.

دکتر قربانی رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت : متأسفانه در کشورمان سرانه مطالعه به یک دقیقه رسیده و این در حالی است که در بهره گیری از فضای مجازی و مصرف مواد غذایی آسیب رسان از متوسط دنیا بسیار بالاتر هستیم ولی متأسفانه سرانه مطالعه کشور کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سهم ایران در تولید علم دنیا به حدود 2 درصد رسید و این به معنی باور داشتن نسل جوان و تقویت فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

سید کاظم دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران مراسم نیز به افزایش بودجه کتابخانه های کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت : در سطح کلان نیاز است روابط بین نهاد کتابخانه های عمومی و مجلس تقویت شود تا با حمایت مجلس از طرح های کتابخوانی با بهره گیری از توانمندی های دستگاه های اطلاع رسانی، فرهنگی و به خصوص صدا و سیما شاهد افزایش سرانه مطالعه باشیم.

اسفندیار ضیائی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوان رضوی و پانزدهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان گفت : در این دوره از  جشنواره 460 نفر از گیلان در هشت رشته حضور داشتند که 130 اثر به دبیرخانه کشوری ارسال که از 25 اثر به عنوان برترین های این جشنواره تجلیل شد.

وی با اشاره به رشد 10 درصدی حضور کودکان و نوجوانان در این جشنواره افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در این دوره از جشنواره در بخش سرود و شعر خوانی حایز رتبه برتر شده و مربیان گیلانی نیز در این دوره از جشنواره خوش درخشیدند.

به گزارش موج، هفتمین جشنواره کتابخوان رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمة معصوم(علیهم‌السلام) و به مناسبت ایام با برکت دهه کرامت با معرفی کتاب ۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها نوشته مژگان شیخی و در بخش نوجوان کتاب ماه غریب من نوشته مجید ملامحمدی، زندگی به سبک خورشید نوشته مهدی غلامعلی، مهارت‌های زندگی در سیره رضوی نوشته محمدرضا شرفی، بانوی ملکوت نوشته آیت‌الله علی کرمی‌جهرمی، کتاب و چلچراغ نوشته جلیل عرفان‌منش برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی