English

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری استانداری مرکزی:

وضعیت اشتغال و بیکاری در استان مرکزی دچار فقدان توازن است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی گفت: بازار کار استان مرکزی گرفتار فقدان تعادل بوده و نرخ بیکاری در نقاط مختلف استان از توازن برخوردار نیست.

وضعیت اشتغال و بیکاری در استان مرکزی دچار فقدان توازن است

به گزارش خبرگزاری موج، مجید نیکی ملکی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی اقتصادی، فرهنگی و روستایی مشترک امور روستایی و شوراهای سراسر کشور و دهیاران در اراک اظهار داشت: سطح علایق و نیازهای روستاییان امروزه با گذشته فرق کرده، بنابراین باید برنامه ریزی هایی که در بحث توسعه روستاها انجام می شود شامل ایجاد اشتغال و پایین آوردن نرخ بیکاری باشد.

وی افزود: استان مرکزی استانی است که پایین ترین نرخ بیکاری را در سال گذشته در کشور کسب کرده و همچنین در سه ماه اول سال جاری نیز با نرخ ۷.۳ درصد این جایگاه را حفظ کرده، اما با این وجود بازار کار استان مرکزی از عدم تعادل رنج می برد که حتی پایین بودن نرخ بیکاری نیز باعث حل و فصل مشکلات در این زمینه نشده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی بیان کرد: عدم تعادل در نرخ بیکاری روستایی و شهری در استان های مختلف متفاوت است، بنابراین برای موثر بودن هر چه بیشتر برنامه ریزی ها و اقدامات در زمینه کاهش نرخ بیکاری باید این مسائل در نظر گرفته شود.

وی گفت: کاهش مشکلات تنها با هدف گیری درست تحقق پیدا می کند و پایین بودن نرخ بیکاری به معنای نبود عدم تعادل در نرخ بیکاری نیست.

نیکی ملکی خاطرنشان ساخت: در بحث برنامه ریزی های عملیاتی نیز که مربوط به بحث اشتغال و توسعه اقتصادی در روستاها است باید به مساله واقعیت های جمعیتی پرداخته شود، همچنین سیاست های تعیین شده در روستاها باید در بستر سیاست و برنامه کلی کشور باشد تا خروجی بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: هدف اصلی برنامه ششم توسعه این است که سالیانه با رشد اقتصادی هشت درصد به طور میانگین 970هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و اعتبار مورد نیاز برای این مساله حدودا 770میلیارد تومان است.

نیکی ملکی اضافه کرد: 50درصد از منابع مورد نیاز برای تامین این اعتبار منابع ارزی هستند که با سرمایه گذاری های مستقیم خارجی و تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی تصریح کرد: همچنین در بحث برنامه فراگیر اشتغال، استان ها باید ببینند چه پروژه هایی برای پیاده سازی در مناطق روستایی و شهری مناسب هستند و آن ها را به عنوان منابع کاری مطرح و مصوب کنند تا از این طریق از منابع پیش بینی شده بهترین استفاده را کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه