English

مدیرکل منابع طبیعی بوشهر:

جایگاه سمن‌ها در طرح‌های منابع طبیعی استان بوشهر تقویت می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: طرح‌های زیادی در عرصه‌های منابع طبیعی استان فعال است و سازمان‌های مردم نهاد یا (NGO) می‌توانند در این طرح‌ها مشارکت داشته باشند.

جایگاه سمن‌ها در طرح‌های منابع طبیعی استان بوشهر تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سهیل مهاجری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان جم در جمع سازمان‌های مردم نهاد (NGO) زیست محیطی این شهرستان اظهار داشت: جایگاه سمن های مردم نهاد در طرح های منابع طبیعی استان تقویت میشود.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم جوامع بومی محلی و سمن‌ها بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه‌های محیط زیست و منابع طبیعی هستند.

مهاجری ادامه داد: اخیرا بیش از 10 سازمان مردم‌نهاد و دوست‌دار طبیعت در استان بوشهر به ثبت رسیده است که بخشی از این سازمان‌ها به‌صورت اختصاصی در حوزه منابع طبیعی فعالیت دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار مشارکت جوامع محلی در جمع‌آوری بذرهای گیاهان بومی هر منطقه شد و اظهار داشت: منابع طبیعی از این طرح حمایت می‌کند و بذرهای جمع‌آوری شده را طبق استانداردهای خود خریداری می‌کند.

وی گفت: بذرهای جمع‌آوری شده می‌بایست با شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه سازگاری داشته باشد و منابع طبیعی هر شهرستان نیز در اجرای طرح های بذر کاری و ذخیره سازی نزولات آسمانی درعرصه‌های بیابانی و دارای پوشش کم این بذرها را مورد استفاده قرار می‌دهند.

مهاجری با اشاره به پروژه بزرگ و مهم آبخیزداری شهرستان جم گفت: دو فاز از این پروژه در قالب احداث ده‌ها سازه آبخیزداری رو به پایان است و فاز سوم پروژه نیز با مشارکت وزارت نفت شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری زمینه مناسبی نیز برای کشت گیاهی(بیولوژیکی) منطقه نیز فراهم می‌کند و NGO و طبیعت‌دوستان می‌توانند از این فرصت برای تقویت پوشش گیاهی و حفاظت خاک استفاده کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: کارشناسان منابع طبیعی و اداره آموزش و ترویج این اداره نیز آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های مختلف برای سازمان‌های مردم نها دارد.

وی فعالیت‌های خودجوش سمن‌ها شهرستان جم و به‌ویژه شهر انارستان را الگویی برای دیگر سمن‌های استان خواند و اظهار داشت: منابع طبیعی استان از سمن‌هایی که با نام منابع طبیعی و آبخیزداری به فعالیت مشغول هستند حمایت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه