English

عضو خبرگان رهبری:

امامزادگان و بقاع متبرکه مراکز معرفتی هستند

عضو خبرگان رهبری گفت: وظیفه ما این است ایمان خود را تقویت کنیم و رابطه خود و خدای خود را از طریق امام زادگان تقویت و اخلاق خود را تهذیب ببخشیم.

امامزادگان و بقاع متبرکه مراکز معرفتی هستند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه مراکز معرفتی هستند که برای زندگی مردم مفید و مکان مغفرت و آمرزش مردم هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «بقاع متبرکه و امام زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و مردم در کنار آنان بتوانند آرامش روحی خود را تضمین کنند». لذا مسئولان باید بریا تحقق این مهم برنامه ریزی کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسان مرکب از جسم و روح است که هر کدام به طور ویژه دارای نیازهایی است، ابراز داشت: انسان عاقل کسی است که هم به نیازهای جسم و هم نیاز های روح خویش به طور کامل پاسخ می دهد.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی با اشاره به ابعاد زیر ساختی نیاز های روح، عنوان کرد: این دسته از نیاز ها بایستی دارای جهان بینی، نیاز اخلاقی و دانستن احکام باشند، اعتقاد به آفریننده جهان، اعتقاد به قیامت، اعتقاد به انبیاء، عادات خوب، دور کردن عادات بد و دانستن احکام مهم ترین نیازهای روح برای یک انسان عاقل است.

استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در مقام عمل، انسان عاقل کسی است که توجه ویژه به نیاز روحی خود دارد ولی به هر دو نیاز روحی و جسمی خود پاسخ می دهد.

وی افزود: انسان عاقل برای پاسخ گویی به نیاز های روحی و جسمی خود وقت خود را تنظیم کرده، صرفا وقت خود را برای دین و یا دنیا صرف نمی کند، ساعاتی را برای دین، ساعاتی برای دنیا، وقتی برای استراحت و ساعاتی را به فهم عمیق نیاز های خود اختصاص می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه