English

مدیرکل ثبت احوال گلستان مطرح کرد

ثبت درخواست ۶۵۰ هزار کارت هوشمند ملی در گلستان

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان با اشاره به ثبت درخواست ۴۹ درصد گلستانی‌ها برای دریافت کارت ملی هوشمند، گفت: تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار گلستانی درخواست کارت ملی هوشمند داده‌اند.

ثبت درخواست ۶۵۰ هزار کارت هوشمند ملی در گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، حسن وفایی دیلمی درباره آخرین آمار صدور کارت ملی هوشمند اظهار داشت: تاکنون 49 درصد گلستانی‌ها درخواست کارت ملی هوشمند کرده‌اند که حدود 650 هزار نفراز مردم استان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد:  سامانه پیگیری مراحل صدور کارت ملی راه‌اندازی شده که متقاضیان از طریق این سامانه مراحل صدور کارت ملی هوشمند را رصد پیگیری می‌کنند.

وفایی گفت: افراد با  شماره‌گیری #6090*4*  می‌توانند از مراحل صدور کارت ملی خود مطلع شوند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان تاکید کرد: صدور کارت ملی هوشمند حدود یک ماه زمان می‌برد و تاکنون برای بیش از 57 هزار گلستانی کارت صادر شده که مردم برای دریافت آنها مراجعه نکرده‌اند.

وفایی تصریح کرد:23 دفتر پیشخوان دولت و 23 دفتر پستی در استان گلستان  کار صدور کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند.

وی همچنین از مردم خواست پس از گذشت حدود یک ماه از درخواست خود برای دریافت کارت ملی خود مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت‎احوال استان گلستان یادآور شد: استان گلستان رتبه 25 در نرخ ثبت ولادت در کشور، رتبه 29 در نرخ ثبت ازدواج در کشور، رتبه سوم در میزان شهرنشینی در کشور و جزء 10 استانی هستیم که دارای بیشترین میزان سالمند را داریم.

وفایی اظهار داشت: بیماری‎های قلبی و عروقی، اعلام و حالت بعد تعریف شده و حوادث بیشترین علل فوت در استان گلستان است و تعداد ثبت وفات به علت حوادث در سال گذشته کاهش داشته و همچنان بیشترین مرگ و میر مربوط به بیماری‎های قلبی و عروقی در استان است.

وی تاکید کرد: در سال 1395، نسبت ازدواج به طلاق در استان 4.97 بوده است و این به این معنی است که تقریبا به ازای هر 5 ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت‎احوال استان گلستان با بیان اینکه 18 هزار و 608 ازدواج را در استان گلستان ثبت کردیم، افزود: نسبت ازدواج به طلاق در سال‎های 1390 تا 1395 به ترتیب 8.40، 7.87، 6.43، 5.62، 5.49 و 4.97 بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه