English

مسجد تاریخانه رسما نماد دامغان شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: با تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان، «مسجد تاریخانه» به عنوان نماد دامغان انتخاب شد.

مسجد تاریخانه رسما نماد دامغان شد

به گزارش خبرگزاری موج، معصومه داودیان با اعلام این خبر افزود: این انتخاب بر اساس خواست جمعی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان دامغان انجام شد.

وی گفت: چندی پیش جمعی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان دامغان، در نامه ای خطاب به امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان، با تبیین و تشریح جایگاه نماد در معرفی شهرها، خواستار تعیین «مسجد تاریخانه» به عنوان نماد این شهرستان شده بودند.

 داودیان با تاکید بر اینکه مسجد تاریخانه سند تدین و تمدن دامغان است، افزود: این درخواست در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح و پس از بررسی و تایید این پیشنهاد، مقرر شد برنامه‌های اجرایی مورد نظر سمن‌ها در رابطه با معرفی این مسجد تاریخی، به کمیته تخصصی ارسال و مورد ارزیابی و اجرا قرار گیرد.

وی گفت: مسجد تاریخانه یکی از قدیمی ترین مساجد ایران است که در نیمه دوم قرن دوم هجری قمری ساخته شده و در سال 1310 هجری شمسی با شماره 80 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان ابراز امیدواری کرد: انتخاب این مسجد تاریخی به عنوان نماد دامغان، زمینه معرفی هر چه بیشتر این بنای فاخر را به جهانیان فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه