English

مدیر پایگاه جهانی کاخ چهلستون خبر داد:

اجرای ۱۰ طرح مرمت و ساماندهی در کاخ چهلستون اصفهان

مدیر پایگاه جهانی کاخ چهلستون از اجرای 10 طرح مرمت و ساماندهی درمجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان خبر داد.

اجرای 10 طرح مرمت و ساماندهی در کاخ چهلستون اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، بدر با اعلام این مطلب اظهار داشت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری 10 طرح مرمت و پاکسازی در مجموعه کاخ چهلستون و محوطه باغ بزرگ کاخ اجرا شده و تا پایان تابستان امسال به اتمام می رسد.

وی بیان کرد: آفت زدائی و سم پاشی بخش های چوبی کاخ به ویژه ایوان ستوندار غربی به عنوان بزرگترین سازه چوبی بناهای تاریخ کشور در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان در خرداد ماه سال جاری قرار گفت.

بدر افزود: ادامه غبارروبی، مرمت و تثبیت نقوش دیوار نگاره های تالار مرکزی کاخ که منحصر به فردترین دیوارنگاره های بناهای تاریخی کشور از نظر کمیت و کیفیت بشمار می رود توسط مرمتگران گروه امانی اداره کل در حال اجرا است.

وی به دیگر طرح های مرمتی در محدوده کاخ چهلستون اشاره کرد و افزود: طرح آسیب شناسی، غبارروبی و موزون سازی رنگ نقوش، تزئینات چوبی پیشانی ضلع جنوبی کاخ نیز با اعتباری بالغ بر 1300 میلیون ریال در ادامه مرمت تزئینات سقف ایوان بزرگ ستوندار کاخ در حال انجام می باشد.

مدیر پایگاه جهانی کاخ چهلستون افزود: همزمان با پایان چهارماه اول سال 1396، مرمت و استحکام بخشی سازه و تزئینات چوبی پیشانی ضلع جنوبی کاخ با اعتباری بالغ بر 1350 میلیون ریال به اتمام رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه