English

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

ایجاد پایانه صادراتی محصولات دریایی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه سالانه 70 هزار تن آبزیان پرورشی و دریایی در این استان تولید می‌شود گفت: ایجاد پایانه صادراتی محصولات دریایی در گیلان از اهداف شیلات است.

ایجاد پایانه صادراتی محصولات دریایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، اسحاق شعبانی ، سرانه مصرف آبزیان در کشور را 10 کیلو و 600 گرم عنوان و اظهار کرد: سرانه مصرف آبزیان در گیلان 15 کیلوگرم بوده و این مصرف سرانه در انزلی 18 کیلوگرم و در رودبار 15 کیلوگرم به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود بخشی از اهداف شیلات در منطقه آزاد انزلی پیگیری شود، بیان کرد: ایجاد پایانه صادراتی محصولات دریایی در گیلان از اهداف شیلات بوده و در این راستا تفاهم نامه‌های بین شیلات و منطقه آزاد به منظور پرورش ماهی در قفس، در بندرمنطقه آزاد انزلی منعقد شده است.

مدیرکل شیلات گیلان، توسعه پرورش آبزیان را در راستای اقتصاد دریامحور و ماهی به عنوان غذای پاک دانست و تصریح کرد: پرورش آبزیان در کشور سالانه یک‌ میلیون و 70 هزار تن بوده و سالانه 70 هزار تن آبزیان پرورشی و دریایی در استان تولید می‌شود.

شعبانی از نصب سه هزار و 500 تن قفس پرورش ماهی در دریای خزر در سال جاری در گیلان خبر داد و گفت: تاکنون 90 نفر متقاضی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا هستند و توانمندی 75 نفر احراز شده ضمن اینکه برای 12 نفر پروانه تاسیس صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه