English

تقاطع غیر هم‌سطح شهدای مدافع حرم در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

تقاطع غیر هم‌سطح شهدای مدافع حرم واقع در ورودی و حدفاصل بین محله‌های وکیل آقا، ده مجنون و شهرک امام (ره) در کرمانشاه امروز طی مراسمی با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم، استاندار و جمعی دیگر از مسئولان، به بهره‌برداری رسید.

تقاطع غیر هم‌سطح شهدای مدافع حرم در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شهردار کرمانشاه در آیین بهره‌برداری از این پروژه با اشاره به اینکه در روزهای آغازین مأموریت من در شهرداری، دو تن از شهروندان عزیزمان که از مدافعین حرم بودند به شهادت رسیدند گفت: به همین مناسبت در جلسه‌ای که به‌اتفاق اعضای شورای شهر با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه داشتیم مقرر شد پروژه‌ای را که در مردم ذهنیت مثبت ایجاد کند به نام شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کنیم و تغییر نام تقاطع ده مجنون به این عنوان، تعهدی شد تا پروژه را با سرعت بیشتری پیش ببریم چندان‌که ظرف مدت تیرماه 95 تا تیرماه امسال 68 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شد درحالی‌که در سه سال قبل از آن تنها 32 درصد پیشرفت داشت.

وی بابیان اینکه کشور ما در منطقه‌ای واقع است که مدام خبرهایی از ناامنی و تخریب وجود دارد گفت: انجام پروژه‌های عمرانی نشان از سازندگی و تداوم سازندگی در کشور است و این سازندگی را مدیون دودسته از سربازان نظام و رهبری یعنی شهدای مدافع حرم و دیپلماسی قوی و هوشمندانه دولت هستیم.

مهندس آرش رضایی بابیان اینکه ایران در منطقه حوزه نفوذ دارد و حوزه نفوذش تنها مرزهای جغرافیایی‌اش نیست، گفت: مدافعین حرم درروی زمین و منطقه معادلات را به‌گونه‌ای رقم زدند که حساب ویژه‌ای روی کشور ما بازشده و اقتدار و امنیتی را برایمان به وجود آورده‌اند که نقشه‌هایی که برای ایجاد ناامنی سایر کشورها به‌آسانی جواب می‌دهد در کشور ما نتوانسته است اثر بگذارد و کسانیکه میخواهند ما را به چالش بکشند در حوزه نفوذ ما در منطقه ورود می‌کنند که خوشبختانه به برکت وجود مدافعین حرم موفق نمی‌شوند.

وی افزود: بدخواهان نظام میخواهند میان سربازان نظام و دولت به‌عنوان دو بازوی کشور اختلاف بیاندازند، اما این دو بازو کشور را به دژ محکم و ناپذیری تبدیل کرده که به تعبیر مقام معظم رهبری ترقه بازی ها هم خللی در نظام ایجاد نمی‌کند.

شهردار کرمانشاه سپس درمورد پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهدای مدافع حرم گفت: کلنگ احداث این تقاطع تیرماه سال 92 بر زمین زده شده است، اما به دلیل مشکلاتی نظیر نبود اعتبار لازم طبق برنامه زمان‌بندی پیش نرفت و از سال گذشته با اصلاحاتی که لازم و ضروری بود و همچنین رفع نواقص موجود در طرح اجرایی و موافقتنامه آن تبدیل به چهار راه کاملی شده و با طرح های توسعه که در شهرک امام و دولت آباد داریم شبکه کامل منتقل می‌شود به تقاطع ده مجنون که میتواند تأثیر مثبتی روی بار ترافیکی در خیابان کارگر و چهار راه وکیل آقا بگذارد.

مهندس رضایی افزود: با توافق بنیاد مستضعفان معبر جدیدی به شهرک دولت آباد اضافه می‌شود و بزودی عملیات اجرایی آن شروع میشود.

وی با اشاره به اینکه استانداری، این تقاطع را در اولویت تخصیص اعتبار و جذب نقدینگی قرار داده بود، گفت: پروژه از محل منابع داخلی با 10.5 میلیارد تومان، و در مجموع با 19.5 میلیارد تومان تکمیل شد.

شهردار کرمانشاه درخاتمه سخنانش از مجموعه استانداری بویژه استاندار، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر فنی، مجموعه سازمان مدیریت، فرماندار، اعضای شورای شهر، معاونین عمرانی، ترافیک و خدمات شهری شهرداری و شهرداران مناطق 8 و 2 که در سرعت بخشی به پیشرفت و اتمام پروژه تقاطع شهدای مدافع حرم تلاش کردندو تشکر نمود.

همچنین در این مراسم جاسمی، نماینده کرمانشاه اظهار داشت: روند رفع گره های ترافیکی در کرمانشاه باید ادامه داشته باشد تا شرایطی در شأن مردم فراهم شود.

وی افزود: ما در مجمع نمایندگان نیز با وزیر کشور و معاونین ملاقات می کنیم تا بودجه و امکانات کافی برای مرتفع کردن معضلات ترافیکی داشته باشیم.

ده مجنون نقطه دلخوری مردم کرمانشاه شده بود

سخنران دیگر این مراسم استاندار کرمانشاه بود که طی سخنانی گفت: تا قبل از یک سال پیش این پروژه به یکی از نقاط دلخوری مردم تبدیل شده بود و رکود داشت اما با جهت گیری صحیحی که در مجموعه مدیریتی استان و شورای شهر و شهرداری صورت گرفت، پروژه سرعت گرفت و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

اسدالله رازانی افزود: امیدواریم با استقرار شورای شهر جدید کرمانشاه و با تداوم این جهت گیری، روند توسعه ادامه یابد، کشور ما در صحنه جهانی در یک مسابقه است نسبت به توسعه اگر دیر بجنبیم از کشورهای رقیب عقب می افتیم و در شاخص توسعه در سطح پایین قرار میگیریم. وی گفت: کشورهایی که چهل سال پیش توسعه را شروع کردند امروز جلوترند و بقیه شهرها نیز شبانه روز تلاش می‌کنند اگر همزمان بهتر از آنها تلاش نکنیم عقب می مانیم و چاره ای نیست برای موفقیت باید تدبیر و تلاش و برنامه ریزی را افزایش دهیم و موفقیت در سایه تلاش به وجود می آید.

وی بیان کرد: ما میخواهیم استان و شهر کرمانشاه در میان همسایگانش و کلانشهرهای کشور بدرخشد و باید خیلی تلاش کنیم، منابع مالی را درست مصرف نماییم تا این گام را برداریم.

پیگیر گرفتن بودجه از وزارت کشور برای رفع معضلات ترافیکی کرمانشاه هستیم

سیدقاسم جاسمی عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز در این مراسم با قدردانی از همت شهرداری و شورای شهر کرمانشاه در بهره‌برداری از این تقاطع، گفت: این تقاطع از چند سال پیش دچار رکود شده بود که خوشبختانه با همت شهردار کرمانشاه پروژه از رکود خارج شده و ظرف کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید.

وی به اقدامات مثبت دیگر شهرداری جهت رفع گره‌های ترافیکی شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: بسیاری گره‌های ترافیکی شهر کرمانشاه رفع شده و هم‌اکنون ترافیک روانی را در بسیاری محورها از جمله محور میدان آزادگان به سمت میدان امام حسین (ع) شاهد هستیم که جای قدردانی از مجموعه شهرداری دارد.

جاسمی تاکید کرد: مردم کرمانشاه به دلیل مسائل و مشکلات عمدتاً اقتصادی، حوصله چندانی برای ماندن در ترافیک ندارند و ماندن در ترافیک عمدتاً به درگیری می‌انجامد که با رفع گره‌های ترافیکی، تردد به سهولت انجام شده و مردم کمتر در ترافیک معطل می‌مانند.

این نماینده کرمانشاه بر استمرار این روند در شهرداری کرمانشاه تاکید کرد و افزود: امیدواریم با روی کار آمدن شورای شهر جدید نیز این روند تسریع یافته و با بهره‌برداری از پروژه‌های شهری گام موثری جهت عمران و آبادانی شهر کرمانشاه برداشته شود.

وی افزود: ما به‌عنوان نماینده مردم کرمانشاه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از طریق مذاکره با وزیر کشور و معاونین این وزارتخانه بودجه و امکانات بیشتری را برای رفع معضلات ترافیکی شهر کرمانشاه دریافت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه