English

گران‌ترین میوه کرمانشاه موز و ارزان‌ترین سیب‌درختی است

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار کرمانشاه گفت: مشکلی ازنظر تأمین میوه کرمانشاه نداریم و به‌اندازه نیاز مردم میوه برای عرضه در استان فراهم است.

گران‌ترین میوه کرمانشاه موز و ارزان‌ترین سیب‌درختی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عیسی حاجی علیانی رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار کرمانشاه گفت: در حال حاضر گران‌ترین میوه موز و ارزان‌ترین میوه‌ها سیب‌درختی، خیار و هندوانه است.

وی به علت ارزان بودن قیمت این میوه‌ها اشاره کرد و گفت: عرضه بیش از تقاضا موجب شده که این میوه‌ها زیر قیمت فروخته شود و کمتر از قیمت واقعی آن محصول عرضه شود.

حاجی علیانی ادامه داد: نبود بانک اطلاعاتی برای تولید محصولات موجب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا می‌شود و موجب ورشکستگی کشاورزان می‌شود.

وی بابیان اینکه اگر بانک اطلاعاتی محصولات کشاورزی وجود داشته باشد کشاورزان می‌دانند در سطح کشور از هر محصولی چه مقدار کشت‌شده و در حال حاضر نیاز مصرفی مردم به چه محصولاتی است افزود: با این اقدام کشاورزان می‌دانند که چه محصولی بکارند و تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و کشاورزان نیز متضرر نمی‌شوند و محصولات هم باقیمت مناسب به فروش می‌رسد.

حاجی علیانی گفت: میوه‌ای که به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد با سود 5 تا 7 درصد توزیع می‌شود و افزایش قیمت زیادی برای مصرف‌کننده در پی ندارد.

وی در خصوص افزایش قیمت برخی میوه و تره‌بار گفت: هنگامی‌که تقاضا از میزان عرضه بیشتر باشد با توجه به کمبود محصولات قیمت آن‌ها افزایش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه