English

در صورت تامین اعتبار؛

راه اندازی سامانه پایش گردوغبار در شهرستان های شمال استان اصفهان

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: در صورت توافق سامانه هشدار سریع هم با مدیریت خود شهرستان ها در شهرستان های شمال استان توسط هواشناسی راه اندازی خواهد شد.

 راه اندازی سامانه پایش گردوغبار در شهرستان های شمال استان اصفهان

 به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، بیجندی با بیان اینکه طرح مطالعاتی و تحقیقاتی پایش گردوغبار در دستور کار هواشناسی استان قرار خواهد گرفت، افزود: کنترل گرد و غبار یک مسئله فرادستگاهی است و با تلاش و همکاری تمام دستگاه های مسئول امکان پذیر خواهد بود و هواشناسی ، محیط زیست ، منابع طبیعی به عنوان دستگاه های مسئول باید تمام تلاش خود را برای مهار کانون های گردوغبار بکار ببندند.

وی با اشاره به توان بالای هواشناسی استان اصفهان گفت : ما آماده ایم به عنوان یک دستگاه تخصصی با استفاده از توان و تخصص پرسنل و بهره گیری از بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری موجود در زمینه کاهش اثرات گرد وغبار در سطح استان همگام با دستگاه های استان حرکت کنیم.

مهندس غیور فرماندار محترم اردستان  نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 60 درصد کانون های گردوغبار داخلی می باشند و باید به این مسئله دید کلان داشته باشیم افزود : ما باید ضمن تنظیم سند بالا دستی با ارائه راهکارهای مناسب و سیاست های کلان ، با کمترین هزینه بر مشکلات غلبه کنیم.

مهندس حسنی فرماندارمحترم نطنز در این جلسه با بیان اینکه نطنز یکی از کانون های گردوغبار است افزود: تعداد روزهای همراه با گرد وغبار در سال های اخیر در این شهرستان افزایش یافته است که عمده مشکلات از بهره برداری غیر صنعتی و ابتدایی از معادن شهرستان نطنز حاصل می شود.

مهندس مبینی نژاد فرماندار محترم آران و بیدگل افزود: سوء مدیریت در گذشته باعث ایجاد تنش و چالش و کمک در تقویت بحران شده است و با همکاری و هم افزایی بین مدیران و مسئولان شهرستان های استان و مخصوصا" استان های هم جوار می توان کانون های گرد و غبار را شناسایی و کنترل نمود.

مهندس مزروعی مدیرمرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث شهرستان کاشان در پایان جلسه با اشاره به وضعیت بحرانی و بد دشت کاشان افزود :  با تداوم این شرایط دشت کاشان کاملا" تخریب خواهد شد.

در انتها با توافق فرمانداران شهرستان های شمال استان و هواشناسی استان قرار شد طی صورتجلسه ای وظایف ویژه ای از جمله نصب سامانه های پایش و هشدار سریع گردوغبار توسط هواشناسی استان پیگیری و عملیاتی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه