English

استاندار کرمانشاه:

مجوزهای سرمایه‌گذاران کرمانشاهی ۱۵ روزه صادر می‌شود

اسداله رازانی گفت: مصممم هستیم بروکراسی اداری پیچیده و طولانی که برای اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری لازم است، ر ا کاهش دهیم.

مجوزهای سرمایه‌گذاران کرمانشاهی 15 روزه صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رازانی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان از تصمیم جدی دولت در این خصوص یادکرد و افزود: در همین راستا ایجاد مرکز ملی پایش فضای کسب‌وکار توسط دولت به تصویب رسیده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اگرچه پیچیدگی و ریشه‌دار بودن صدور مجوزها و بروکراسی اداری به‌اندازه‌ای است که یک‌روزه اصلاح نمی‌شود، اما اگر جدیت داشته باشیم کار را به نتیجه می‌رسانیم.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، طولانی بودن بروکراسی اداری باعث بی‌انگیزگی، دلسردی و فرار سرمایه و سرمایه‌گذار می‌شود که خود مانعی برای توسعه‌یافتگی کرمانشاه خواهد بود.

رازانی خاطرنشان کرد: گاهی روند اخذ مجوزها برای سرمایه‌گذاری آن‌قدر به طول می‌انجامد که حتی طرح از توجیه می‌افتد و تسهیلات بانکی که برای آن در نظر گرفته‌شده نیز سوخت می‌شود.

وی بابیان اینکه برخی از عوامل مؤثر در بروکراسی طولانی اداری نیز ریشه فرهنگی دارد و به روابط اجتماعی ما وابسته است، یادآوری کرد: باید فرهنگ تکریم ارباب‌رجوع و احترام به آن نهادینه شود که متأسفانه در این بخش با کشورهای توسعه‌یافته فاصله زیادی داریم.

استاندار کرمانشاه در خصوص راهکارهایی که می‌تواند به کاهش بروکراسی اداری کمک کند نیز گفت: ازاین‌پس دستگاه‌ها موظف‌اند در مدت 15 روز پاسخ استعلامات را بدهند و عدم پاسخ در این مدت به معنای جواب مثبت است.

رازانی اظهار کرد: به‌علاوه باید نرم‌افزاری تهیه شود که بتوان از طریق آن و با کمک GIS وضعیت حریم‌های منابع طبیعی، میراث فرهنگی و... را مشخص کرد و با کمک آن روند استعلام این حریم‌ها برای سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

وی افزود: حتی می‌توان مانند کاری که در سامانه بهین‌یاب انجام‌شده را طراحی کرد که بتوان به‌صورت آنلاین پایش کرد که روند صدور مجوز برای یک سرمایه‌گذاری در چه مرحله‌ای است و این روند حتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هم بررسی شود.

رازانی بابیان اینکه در برخی از کشورهای توسعه‌یافته افرادی رده‌بالا مسئول پیگیری مورد به مورد سرمایه‌گذاری‌ها در کشور هستند، خاطرنشان کرد: ما هم باید این کار را در بعد کوچک‌تر اجرا کنیم که البته اکنون در کرمانشاه توسط مدیران کل برخی دستگاه‌ها و یا معاونت‌های استانداری برای پروژه‌های کلان انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: در کنار کاهش فرآیندها و بروکراسی اداری، باید هزینه اخذ مجوزها و استعلامات نیز برای سرمایه‌گذاران کاهش یابد

رازانی گفت: باید با مجموع این اقدامات فرش قرمز را به معنای واقعی جلوی پای سرمایه‌گذار پهن کنیم و سرمایه‌گذاران باید ازاین‌پس رفتار متفاوتی در استان ما هم نسبت به گذشته و هم نسبت به استان‌های دیگر شاهد باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه