English

سرمایه گذاری ۲۳۸ میلیارد تومانی در توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب کلان شهر اصفهان

با حضور شهردار، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، مدیرکل حفاظت محیط زیست، مدیرکل بحران استانداری و اعضای شورای شهر اصفهان قرارداد سرمایه گذاری توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اصفهان به ازای واگذاری پساب به منظور توسعه فضای سبز شهر اصفهان به مبلغ 238 میلیارد تومان به روش بیع متقابل میان شهرداری اصفهان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان منعقد شد.

سرمایه گذاری 238 میلیارد تومانی در توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب کلان شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این نشست با اشاره به عدم جاری بودن آب در بستر رودخانه زاینده رود گفت: بدنبال عدم جاری بودن آب در بستر رودخانه زاینده رود وکاهش شدید آبدهی چاهها ضروری به نظر می رسد که شهرداری به منظور آبیاری فضای سبز از پساب بهره مند شود. این درحالیست که زیباسازی کلان شهر اصفهان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مهندس هاشم امینی با بیان اینکه سابقه اجرای شبکه فاضلاب در اصفهان بیش از نیم قرن است اعلام کرد: هم اکنون بیش از 96 درصد مردم شهر اصفهان تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب هستند اما هنوز نقاطی در حاشیه شهر اصفهان وجود دارد که مردم آن محدوده تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار ندارند که خوشبختانه با اجرای این قرارداد شبکه فاضلاب در تمام مناطق اصفهان اجرایی می شود.

وی اعلام کرد: قرارداد سرمایه گذاری توسعه شبکه فاضلاب شهر اصفهان به روش سرمایه گذاری بیع متقابل است که به ازای اجرای 330 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، خط انتقال، احداث ایستگاه پمپاژ، ساخت تصفیه خانه های فاضلاب در بازه زمانی 4 ساله، پساب فاضلاب به مدت 20 سال با دبی 400 لیتر بر ثانیه در اختیار شهرداری اصفهان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان ساخت: انعقاد این قرارداد که با هدف اجرای توسعه شبکه فاضلاب شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت منجر می شود که اصفهان اولین کلان شهری باشد که تأسیسات شبکه فاضلاب به طور کامل در آن عملیاتی شود و صد درصد مردم آن تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار گیرند.

مهندس هاشم امینی گفت: به منظور غلبه بر تبعات بحران کم آبی در استان باید موضوع مدیریت مصرف آب جدی تلقی شود که خوشبختانه قرارداد سرمایه گذاری توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اصفهان که با همکاری و تعامل با شهرداری اصفهان منعقد شد در راستای مدیریت مصرف آب در استان اصفهان بوده است زیرا بازچرخانی آب یکی از مصادیق مدیریت مصرف منابع آبی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه