English

مسوول بسیج سازندگی سپاه گرگان

جشنواره توسعه فرهنگ و توانمندسازی روستائیان شهرستان گرگان برگزار شد

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه گرگان گفت: جشنواره توسعه فرهنگ و توانمندسازی روستائیان شهرستان گرگان با هدف توسعه آموزش‌های مهارتی در روستاها برگزار شد.

جشنواره توسعه فرهنگ و توانمندسازی روستائیان شهرستان گرگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، سلمان گرزین ظهر امروز در آئین جشنواره توسعه فرهنگ و توانمندسازی روستائیان شهرستان گرگان اظهار داشت: آموزش مهارت نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار روستا نقش بسزایی دارد. این طرح با همکاری مرکز آموزش فنی وحرفه‎ای گرگان و معاونت بسیج سازندگی سپاه گرگان برگزار شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه گرگان به برگزاری جشنواره توسعه فرهنگ و توانمندسازی روستائیان اشاره کرد و افزود: در این مراسم از 15 روستا بخش بهاران فعالان اقتصادی مشاغل خانگی در عرصه‎های تولید ترشیجات و شوریجات، چرم دوزی، کیف دوزی, شیرینی‎پزی, پخت نان محلی, عروسک بافی، خیاطی، گلخانه وقارچ ورشته‎های دیگر برگزار می‎شود.

وی تاکید کرد: در سال "اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال" باید اقدامات لازم را در جهت تولید و اشتغال به صورت جدی انجام دهیم. آموزش ومهارت آموزی یکی از ارکان اشتغال پایدار است که مربیان فنی وحرفه‎ای در این زمینه توانستند با کیفیت خوبی متربیانی را آموزش دهند.

گرزین خاطرنشان کرد: قطعا این آموزش‎ها منجر به اشتغال و کارآفرینی خواهد شد و  هرچه ما در آموزش ومهارت آموزی کیفیت کار را بالا ببریم نسبت به اشتغال پایدار کارآفرینی نزدیکتر خواهیم شد.

وی یادآور شد: یکی از ابزارهای جنگ نرم جنگ اقتصادی است که دشمن از هر راهی جهت ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‎کند. مقام معظم رهبری در مورد مقاوم‌سازی اقتصاد کشور تاکید کردند که با ابزار عدم وابستگی به کشورهای دیگر می‎توان به جنگ اقتصادی و تحریم رفت.

ابوالفضل تیرانداز، مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: آموزش و مهارت‎های زنان و روستا واشتغال پایدار وتوسعه روستانشینی با مربیان کیفی در روستاها را دنبال می‎کنیم. مربیان کیفی در عرصه‎های مذکور می‎تواند باعث این اهداف بزرگ در برگزاری این گونه دوره‎ها شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه