English

گرد و خاک میهمان اهواز ۵۱ درجه ای

مدیریت بحران استان خوزستان اعلام کرد پدیده گرد و خاک از امروز آغاز می شود.

 گرد و خاک میهمان اهواز 51 درجه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از خوزستان، اداره کل مدیریت بحران استان، با توجه به اطلاعیه  اداره کل هواشناسی خوزستان، در خصوص وزش بادهای قابل ملاحظه و تأثیر این پدیده در استان و افزایش غلظت آلاینده گرد و خاک و کاهش دید افقی می باشد که در مناطق غربی و مرکزی استان از روز یکشنبه مورخ ۹۶/۰۵/۰۸  و احتمال کاهش دید افقی در مناطق غربی و مرکزی استان خبر داد.

این اداره هشدار لازم جهت آمادگی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تدابیر و آمادگی لازم و کامل دستگاههای مربوطه، مراکز بهداشتی و درمانی و خدماتی شهرستان و بررسی پست‌ها، خطوط انتقال برق، تأسیسات و شبکه‌های آبرسانی و اطلاع رسانی به شهروندان بویژه بیماران، کودکان،سالمندان، کشاورزان، دامداران و مسافران جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، مانند عدم تردد غیرضروری و قرارگرفتن در فضای باز، استفاده از ماسک مناسب در هنگام وقوع گرد و غبار و سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را صادر کرد.

خوزستان ۵۱ درجه‌ای می‌شود

از سویی دیگر مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره تداوم روند افزایش دما از پیش‌بینی وقوع دمای 51 درجه سانتی‌گراد در برخی شهرهای خوزستان در روزهای آتی خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: بررسی مدل‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد روند افزایش دما همچنان در استان خوزستان ادامه خواهد یافت. طی این روزها وقوع حداکثر دمای 50 و 51 درجه سانتی‌گراد در برخی شهرها از قبیل اهواز، آبادان، شوش،‌ آغاجاری و امیدیه پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین به علت جریانات گرم جنوبی، وقوع پدید شرجی در نوار ساحلی، ‌نوار مرزی و مناطق مرکزی استان در روزهای آینده انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: صبح امروز نیز درصد رطوبت نسبی در شادگان 88 درصد، در بستان و بندر ماهشهر 86 درصد، در اهواز 85 درصد، در آبادان 60 درصد و در هندیجان 56 درصد گزارش شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه