English

قهرمان مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان

ووشو به‎ دلیل نگاه متفاوت مسوولان مظلوم واقع شده است

قهرمان مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان با بیان اینکه متأسفانه ووشو در کشورمان مظلوم واقع شده است، گفت: در حالی که توزیع مدال در رشته ووشو بسیار بیشتر از رشته‎هایی است که میلیاردی برای آنها هزینه می‎شود اما توجه و رسیدگی به ووشو رضایت‎بخش نیست.

ووشو به‎ دلیل نگاه متفاوت مسوولان مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری موج، سیامک مهاجر امروز با اشاره به کسب مدال طلا در مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان، اظهار کرد: این دوره از مسابقات که در بخش تالو و اجرای فرم برگزار شد موفق به کسب مدال طلا شده‎ام.

وی با بیان اینکه بعد از بازگشت از مسابقات شائولین چین به طور مداوم تمرین داشتیم و خود را برای این دوره از مسابقات آماده می‎کردیم، گفت: این دوره از مسابقات با حضور 15 کشور اروپایی و پنج کشور غیراروپایی برگزار شد.

ووشو در ایران تحت‎الشعاع رشته‎های توپی و گروهی قرار گرفت

قهرمان مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان سطح مسابقات را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: اروپائیان به‎ویژه اروپای مرکزی طی سال‎های اخیر  تلاش بسیاری دارند تا همانند سایر رشته‎ها در ووشو نیز به جایگاه مطلوبی دست یابند، از این رو با اینکه رشته‎های رزمی متعلق به کشورهای شرقی است اما کشورهای اروپایی در رقابت‎های ووشو عناوین مناسبی کسب می‎کنند.

مهاجر با بیان اینکه متأسفانه ووشو مظلوم واقع شده و تحت‎الشعاع رشته‎‎های توپی و گروهی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در حالی که توزیع مدال در رشته ووشو بسیار بیشتر از رشته‎هایی است که میلیاردی برای آنها هزینه می‎شود اما توجه و رسیدگی به ورزش ووشو رضایت‎بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه تمامی فاکتورهای ورزشی در رشته ووشو نهفته است، بیان کرد: در صورتی که سرمایه‎گذاری در ورزش ووشو انجام شود این ورزش علاوه‎بر مفیدبودن برای سلامتی افراد، یک ورزش همگانی و قهرمانی نیز محسوب می‎شود.

مدال طلای ووشو با مدال طلای سایر رشته‎ها تفاوتی ندارد

دارنده مدال طلای مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان با اشاره به اینکه عیار مدال طلای کسب شده توسط یک ووشوکار با عیار مدال طلای سایر رشته‎های ورزشی تفاوتی ندارد، تأکید کرد: مسؤولان همانطور که برای سایر رشته‎های ورزشی از لحاظ مالی، معنوی و تأسیساتی سرمایه‎گذاری می‎کنند به ورزش ووشو نیز توجه کنند.

مهاجر با بیان اینکه متأسفانه هنوز ورزش ووشو در بین مردم ناشناخته است، افزود: با وجود اینکه جنس مدال ووشو با سایر مدال‎ها متفاوت نیست و ووشوکاران با کسب مدال همان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای خارجی به اهتزار در می‎آورد اما مظلوم واقع شده است.

وی گفت: بیش از 28 سال در ورزش ووشو فعالیت کردم و امروز از روی علاقه و برای حفظ سلامتی ورزش می‎کنم اما با هزینه شخصی در مسابقات بین‎المللی آلمان حضور یافتم و تمام هزینه‎ها را از ابتدا تا انتها  شخصاً پرداخت کردم.

قهرمان مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ اقتصادی جزو استان‎های محروم کشور محسوب می‎شود، یادآور شد: در این دوره از مسابقات ووشوکاران استان‎های دیگر اسپانسرهای مالی قوی داشتند و از سوی مسؤولان شهرستان خود حمایت شدند اما ما از حمایت‎های مادی مسؤولان و وجود اسپانسر محروم بودیم اگرچه حمایت‎های معنوی مسوولان وجود داشت.

گفتنی است؛ «سیامک مهاجر» ووشوکار گلستانی اهل شهرستان کردکوی است که توانست در مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان به مدال طلا دست یابد، وی همچنین در سال گذشته در مسابقات جهانی ووشوی شائولین چین موفق به کسب دو مدال طلا و نقره شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی