English

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

توسعه مشاغل روستایی با اجرای متمرکز طرح روستا تعاون امکان پذیر است

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه حوزه تعاون ظرفیت ایجاد اشتغال زیادی دارد، گفت: طرح های جدیدی مانند روستا تعاون قابلیت اجرایی داشته و نیاز به شناسایی ظرفیت های روستایی دارد.

توسعه مشاغل روستایی با اجرای متمرکز طرح روستا تعاون امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، نیرومند بیان کرد: طرح روستا تعاون حجم وسیعی نداشته و با متمرکز کردن وبرنامه ریزی مناسب می توان طرح های خوب با بازده اقتصادی مناسب را شناسایی و از اعتبارات تخصیص داده شده به این طرح به خوبی استفاده کرد.

وی در خصوص نرخ بیکاری استان اصفهان عنوان کرد: اصفهان پس از استان های البرز، چهارمحال و ایلام رتبه چهارم را در سطح کشور داراست که با توجه به پتانسیل موجود در سطح استان نرخ بالایی است.

نیرومند ادامه داد: دولت در نظر دارد 970 هزار شغل در سطح کشور ایجاد کند و بسته های متنوعی از جمله طرح روستا تعاون، طرح کارورزی، طرح کاج، طرح ستاد رونق و سایر طرح ها را برای این موضوع پیش بینی کرده و برای هرکدام سهمیه ای درنظر گرفته که باید محقق شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین گفت: در کشور های مختلف نمایشگاه توانمندی های تعاونی ها به صورت مککر برگزار می شود و از استان اصفهان معمولا شرکت کننده ای حضور نداردو این موضوع نقطه ضعفتعاونگران اصفهانی است.

این مقام مسئول افزود: اگر مدیران و کارشناسان شرکت های تعاونی از قابلیت های نمایشگاه های بین المللی آگاهی یابند از فرصت نمایشگاه برای رونق کسب و کار خود قطعا استفاده خواهند کرد.

نیرومند افزود: هفته تعاون که در شهریور ماه هر سال برگزار می شود فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ تعاون است که باید مراقب بود به عنوان یک تکلیف گذارا و اداری به آن نگاه نشود و از تمامی امکانات موجود در معرفی مزایای بخش تعاون به عموم مردم استفاده کنیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتمای استان اصفهان در پایان از شهرستانهای کاشان، نجف آباد و اصفهان در ثبت نام و داوری جشنواره تعاونی های برتر و از شهرستان های خمینی شهر، فلاورجان و لنجان و خور و بیابانک درارائه مستندات به این جشنواره قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه