English

امام‌جمعه کرمانشاه:

امور فرهنگی و مذهبی با محوریت مساجد باید تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: نظارت و مدیریت بر مساجد باید همانند همه امور در کشور به‌صورت منظم انجام شود.

امور فرهنگی و مذهبی با محوریت مساجد باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در نشست شورای رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه گفت: مساجد باید تحت نظارت قوی، فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خود را در چارچوب ارزش‌ها و موازین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجرا کنند.

وی افزود: انتخاب هیئت‌امنای متدین و متعهد و حتی‌الامکان از جوانان فعال و خوش‌فکر و همچنین انتخاب ائمه جماعات از نکات مهمی است که باید در این امور توسط مراجع ذی‌ربط دقت شود.

وی گفت: امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی، امور فرهنگی و مذهبی کشور است که باید ارزش‌ها را حفظ و تقویت کرد و هیچ پایگاهی نیز مهم‌تر از مسجد برای این امور نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان در خصوص مساجد مناطق اهل سنت نیز اظهار کرد: این مساجد نیز همانند دیگر مساجد کشور باید در چارچوب موازین جمهوری اسلامی ایران و تحت نظارت مراجع مربوطه فعالیت کنند. همچنین مساجد در تقویت و توسعه فقه شافعی در منطقه مسئولیت دارند.

 دبیر شورای رسیدگی به امور مساجد استان نیز در این نشست گفت: می‌توان گفت رشد و توسعه مساجد در نظام جمهوری اسلامی ایران در تاریخ بی‌نظیر است.

حجت‌الاسلام جواد کرمی افزود: به‌طور مثال می‌توان به رشد پنج برابری مساجد در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه اشاره کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه 95 مسجد اهل سنت وجود داشت و امروز 505 مسجد اهل سنت در این منطقه وجود دارد که نشان از اهمیت بالای نظام برای مساجد است.

وی گفت: البته مساجد ما با کمبودهای زیادی ازجمله نداشتن ائمه جمعه و بعضی کمبودهای مالی و تجهیزاتی مواجه هستند که انشالله باهمت مسئولین و خیرین برطرف خواهد شد.

 شورای رسیدگی به مساجد متشکل از نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرستان‌ها به‌عنوان رئیس، استانداران و فرمانداران به‌عنوان نایب‌رئیس است و اعضای دیگر آن را فرماندهان سپاه، شهرداران، مدیران اوقاف، مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن تشکیل می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه