English

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خبر داد:

مصالحه ۷۵در صدی پرونده های قضایی در کلانتری های اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از مصالحه 75 درصدی پرونده های قضایی در دوایر مشاوره کلانتری های این فرماندهی طی دی ماه سال جاری خبر داد.

مصالحه 75در صدی پرونده های قضایی در کلانتری های اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ حسن یاردوستی گفت: درتیر ماه سال جاری تعداد یک هزار و 450 پرونده به دوایر مشاوره کلانتری های این فرماندهی ارجاع داده شد که 75 درصد از پرونده های ارجاعی به مصالحه ختم شده است.

این مقام انتظامی دلایل بیشتر مراجعان به مراکز مشاوره کلانتری های این فرماندهی را درگیری های خانوادگی زوجین،مشاوره تحصیلی دانش آموزان و بعضی از مزاحمت ها ذکر کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ استفاده از مشاوره موجب جلوگیری از تراکم ارجاعات به مراجع قضائی می شود، افزود: نیروهای دوایر مشاوره کلانتری ها از بهترین نیرو ها و همگی دارای تخصص در زمینه های روانشناسی و مشاوره هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مراکز با بهره گیری از کارشناسان و روانشناسان خبره و با ارائه خدمات مشاوره ای نقش بارزی در کاهش پرونده های قضایی دارند ابراز امیدواری کرد و گفت: امید وار هستیم با توسعه این مراکز روند کاهش پرونده های قضائی همچنان ادامه یابد.

سرهنگ یاردوستی در پایان یکی دیگر از برنامه های این فرماندهی را تعامل با سازمان های برون سازمانی و تشکیل جلسات متعدد در جهت پیشگیری از جرایم در این رابطه دانست و خاطرنشان کرد: آموزش همگانی در کاهش جرایم یک رابطه مستقیم دارد و این امر یک وظیفه کاملا اجتماعی است که بر دوش تمام شهروندان است تا از آن حمایت و در پیشبرد آن کوتاهی نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه