English

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان گلستان

اقتصاد مقاومتی دشمنان را ناامید می‌کند

ائمه جمعه شهرستان‌های استان گلستان با اشاره به تصویب تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کردند: ما با حفظ انسجام داخلی که پس از انتخابات مستحکم‌تر از گذشته شده با پناه بردن به اقتصاد مقاومتی می‌توانیم دشمنان را ناامید کنیم.

اقتصاد مقاومتی دشمنان را ناامید می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاوس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به رای مثبت کنگره و سنا آمریکا در رابطه با تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: ما با حفظ انسجام داخلی که پس از انتخابات مستحکم‌تر از گذشته شده و با پناه بردن به اقتصاد مقاومتی می‌توانیم دشمن را ناامید کنیم.

وی افزود: حفظ انسجام داخلی و ناامید کردن دشمن و لزوم استفاده از شکاف‌های بین‌المللی در کنار بهره‌گیری از جنگ نامتقارن راه‌های مقابله با تحریم‌های آمریکا است.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: باید با بهره‌گیری از شکاف‌های موجود در فضای سیاسی جهان تضادهای بین آمریکا با اتحادیه اروپا و چین و روسیه و کره شمالی حداکثر استفاده را ببریم.

ترابی با اشاره به پیروزی‌های استراتژیک حماس و انتفاضه فلسطین در رابطه با کنترل ورود و خروج به بیت‌المقدس و عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی مانند همیشه، تصریح کرد: مسلمانان بی‌احترامی به بیت المقدس را برنمی‌تابند و بی‌احترامی به قبله اول مسلمین بی‌احترامی به همه مسلمانان و اسلام است و اسرائیلی‌ها از ترس‌شان مجبور به عقب‌نشینی از کنترل ورود و خروج به بیت‌المقدس شدند.

وی با اشاره به جنگ قدرت در عربستان خاطرنشان کرد: ملک سلمان پادشاه عربستان با سفر یک ماه خود عملا اختیار امور در این کشور را به ولیهعد خود فرزندش محمد بن سلمان سپرد تا پازل کوتای سیاسی در عربستان را تکمیل کند.

امام جمعه گنبدکاوس به ناکامی‌های اخیر سیاسی و نظامی سعودی استناد کرد و افزود: سعودی‌ها در هر معرکه‌ای که وارد شده‌اند زمین‌گیر شده‌اند.

انتظار فرج یک شعار نیست بلکه یک فرهنگ است

امام جمعه بندرگز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه بندرگز با اشاره به مهندسی رفتار و وظیفه شیعیان در زمان غیبت امام زمان (عج) گفت: وظایف ما در عصر غیبت همان وظایف در زمان حضور امام معصوم (ع)است.

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل حسینی افزود: مجموع این وظایف را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد و آن هم، انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (عج)  است.

وی با بیان اینکه انتظار فرج یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ است اظهار داشت: معرفت و شناخت کامل دین، ارتباط با امام زمان از راه دعا، پیروی از قرآن، اهل بیت(ع)، اطاعت از نایبان بر حق امام زمان(عج)، همبستگی مسلمانان، کسب آمادگی فکری و فرهنگی، امیدواری بر قیام، رعایت تقوا، ناظر دانستن امام زمان و مطالعه در راستای شناخت امام، مجموعه‌ای از وظایف و تکالیف است که باید عملی شود تا یک فرد، منتظر حقیقی مولا و امام خود باشد.

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه تحولات منطقه و پیروزى و توفیقات جبهه مقاومت‌ و گسترش حوزه نفوذ ایران اسلامى در منطقه و تبدیل شدن جمهورى اسلامى به الگویى براى همه آزادی‌خواهان‌ جهان سبب عصبانیت آمریکا و وضع تحریم‌های جدید شده است، گفت: ما در روند تصویب برجام از یک نقطه‌اى صرفِ‌نظر کردیم، به یک چیزى اهتمام نورزیدیم، یک خلأیى باقى ماند دشمن همین الان از همان خلاء دارد، استفاده مى‌کند.

حسینی افزود:  تجربه برجام به ما نشان داد که ما در هیچ مسأله‌اى نمى‌توانیم با آمریکا مثل یک طرف مورد اعتماد بنشینیم و صحبت کنیم.

کابینه جدید دولت باید چابک باشد

حجت الاسلام والمسلمین کشیری امام جمعه کلاله با اشاره به کتاب هدایتگر خدا در بین انسان‌ها گفت: قرآن درس زندگی و رسیدن به آخرت را به انسانها معرفی می‌کند.

وی تاکید کرد: تلاوت آیات قرآن، تفکر و عمل به دستورات آن تعالی انسان را به همراه دارد و اگر در گوشه و کنار افرادی را می‌بینیم که به جنایت می‌پردازند، علت اصلی آن دوری از راه قرآن است و فراموش کردن خداوند است.

وی در ادامه به دهه کرامت اشاره کرد و با تبریک ایام ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) گفت: وجود مرقد مطهر حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در  قم و مشهد منشاء خیر و برکت فراوانی بوده اند و همه خاندان اهل بیت (ع) اهل کرم هستند.

امام جمعه کلاله با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد اظهار داشت: منافقان با پشتیبانی صدام، در این خیال بودند که ایران از سر ضعف قطعنامه 598 را پذیرفته، به ایران حمله کردند که این در حالی بود که در کمتر از 3 روز شکست مفتضحانه‌ای خوردند و چند هزار نفر از آنان کشته شدند.

وی گفت: منافقان خود مفسدند و نمی‌دانند و منافقین افرادی بودند که هزاران نفر را ترور کردند، مردم آنها را به زباله‌دانی تاریخ می‌سپارند.

امام جمعه کلاله با تجلیل از آیت‌الله مشکینی گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته آیت الله مشکینی پیروی از ولایت فقیه بود.

وی اشاره‌ای به آغاز کار دولت جدید کرد و گفت: ما دولت را پاره تن مردم می‌دانیم وظیفه خود می‌دانیم از دولت حمایت کنیم، از دولت هم انتقاد می‌کنیم، کابینه باید چابک، اهل کار، مخلص با روحیه، بسیجی فراجناحی و کارآمد باشد و به جمع مردم بیاید و درد مردم را درک کند و وزرا به فکر اشتغال و رفع مشکلات مردم باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه