English

امام جمعه کوثر:

سد کوثر می‌تواند برای ۲۲ هزار نفر شغل ایجاد کند

امام جمعه اردبیل از ایجاد اشتغال برای 22 هزار نفر در صورت تکمیل و راه‌اندازی سد کوثر خبر داد.

سد کوثر می‌تواند برای 22 هزار نفر شغل ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام عسگر بیگی در آیین افتتاح نخستین بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان کوثر اظهار داشت: سد کوثر یکی از مگاپروژه‌های منطقه محسوب می‌شود که با تکمیل و راه‌اندازی گلخانه و باغات اطراف پروژه به راحتی می‌توان برای 22 هزار نفر در این طرح اشتغالی پایدار ایجاد کرد که متاسفانه هم‌اکنون به دلیل عدم اجرای پایاب این پروژه در حالت معلق مانده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مهاجرت شهرستان کوثر در حال‌حاضر اسفناک است، افزود: جمعیت این شهرستان به یک باره در طول سالهای گذشته تا به الان از 57 هزار نفر به 30 هزار نفر تنزل یافت که این امر در بحث مهاجرت می‌تواند قابل تامل و قابل بحث و بررسی بود که باید مسئولان امر شهرستان به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه کوثر تصریح کرد: مهاجرت در این شهرستان ناشی از نبود شغل و اشتغال پایدار، نبود امکانات کافی رفاهی و درمانی، عدم توجه به نیازهای عمومی و جمعی مردم است که خوشبختانه امروز بعد از سالها چشم انتظاری مردم شاهد افتتاح نخستین بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان هستیم.

بیگی با اشاره به اینکه قبل از احداث و بهره‌برداری از بیمارستان کوثر مردم این شهرستان ناچار به مراجعه به بیمارستانهای شهرستانهای خلخال و اردبیل بودند، گفت: این در واقع ظلم در حق مردم این شهرستان بود چرا که ملت شریف این شهرستان مجبور بودند در یک وضعیت اورژانسی مسیر طولانی را برای درمان بیمار خود طی کنند.

وی همچنین وضعیت نامطلوب امکانات رفاهی و گردشگری شهرستان کوثر را ملزوم به توجه مسئولان دانست و اظهار کرد: به دلیل نبود امکانات مناسب تفریحی، گردشگری و خدماتی این شهرستان آنطور که باید مورد استقبال مسافران چه داخلی و چه خارجی نیست و نیاز است تا مسئولان با حمایت از پتانسیلهای طبیعی این شهرستان و به کارگیری طرحها و ایده‌های نو و در نهایت پیاده‌سازی آنها رونق گردشگری شهرستان را رقم بزنند.

امام جمعه کوثر بر فراهم‌سازی زیرساختهای درمانی و بهداشتی شهرستان کوثر اشاره کرد و افزود: امروز شاهد افتتاح نخستین بیمارستان شهرستان کوثر و 32 تختخوابی این منطقه بودیم که امیدواریم من بعد مردم منطقه برای درمان بیماریهای خود و مراجعه به مراکز درمانی مشکلی پیش رو نداشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه