English

استاندار کرمانشاه:

موضوع حج فراتر از حکومت‌هاست

استاندار کرمانشاه گفت: مسئله حج نباید تحت شعاع رفتارهای حاکمان سعودی قرار گیرد زیرا موضوع حج فراتر از حکومت است.

موضوع حج فراتر از حکومت‌هاست

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، اسدالله رازانی در جمع مدیر و مسئولین حج و زیارت استان، با آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمامی حجاج کشورهای اسلامی به‌ویژه حجاج ایران اسلامی و استان کرمانشاه افزود: از اینکه در آستانه موسوم پر خیروبرکت حج، در این جمع حاضر هستم ابراز خرسندی می‌کنم.

وی با اشاره به خاطره دردناک حادثه منا در 2 سال گذشته و به شهادت رسیدن جمعی از حجاج کشورهای اسلامی اظهار داشت با توجه به تضمین‌های ارائه‌شده از سوی عربستان به کشور ایران امیدواریم امسال شاهد برگزاری هرچه‌بهتر مراسم حج باشیم و حجاج در سلامتی بتوانند به اعمال موسم حج بپردازند.

وی در ادامه به‌جایگاه حج در دین اسلام اشاره کرد و بابیان اینکه حج یکی از ارکان دین اسلام است، تصریح کرد: حج یکی از ده شریعت اصلی اسلام است و حج فلسفه خیلی مهم و قابل‌توجهی دارد و برای خیلی از اندیشمندان؛ جامعه شناسان و صاحب‌نظران هم به لحاظ مسائل عبادی و دینی و هم به لحاظ مسائل اجتماعی بسیار جالب است.

دکتر رازانی، تشریفات و اعمالی را که در موسوم حج انجام می‌گیرد بسیار برجسته و مهم عنوان کرد و گفت: حجاج در زمان حج از مسائل دنیوی عاری می‌شوند و همه باید لباسی شبیه کفن بپوشند و اعمالی را به‌جای آورند که با مسائل دنیوی به‌هیچ‌وجه شباهت ندارد.

وی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری وحدت و اجتماع مسلمانان در مراسم حج بیان داشت: جدا از مسائل عبادی، مسئله حج منجر به ایجاد وحدت بین مسلمانان می‌شود به‌طوری‌که همه مسلمانان از سراسر جهان به سرزمین وحی می‌آیند و این اجتماع عظیم وحدت و همبستگی خود را به نمایش می‌گذارند.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه جامعه اسلامی یک جامعه یکپارچه است به برگزاری نماز جماعت در مراسم حج و شکل‌گیری همدلی و همبستگی مسلمانان در این فریضه مهم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در مراسم حج هر فردی که مقام عالی دارد با دیگر افراد برکنار هم قرار می‌گیرند و روح برادری و مساوات در نماز جماعت به نمایش گذاشته می‌شود و به‌این‌ترتیب یک اجتماع عظیم مسلمانان شکل می‌گیرد و تمایزهای دنیوی از میان برداشته می‌شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه به نقش ویژه و ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) در ایجاد وحدت و از بین رفتن اختلافات بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان یک مرجع دینی مسلم برای ایجاد وحدت بین مسلمانان فتوای انقلابی اعلام می‌کردند و می‌فرمودند که شیعیان در برگزاری نماز جماعت که به امامت اهل تسنن اقامه می‌شود، حضور پیدا کنند و همدلی، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش بگذارند.

دکتر رازانی با شاره به اقدامات و برنامه‌های حکومت سعودی و تحت تأثیر قرار گرفتن حاکمان آن از قدرت‌های استکباری بیان داشت: متأسفانه حاکمان سعودی بین کشمکش‌های داخلی و استکبار جهانی قرارگرفته‌اند اما بااین‌وجود نباید اهمیت حج را پایین دانست زیرا حج فراتر از حکومت‌هاست و به‌نوعی ام القرای جهان اسلام محسوب می‌شود و مکه و مدینه برای تمامی مسلمانان جهان بسیار قابل‌احترام است.

وی از متصدیان و مسئولین حج و زیارت استان خواست که بدون توجه به هیاهوهای عوامل سعودی، تنها به مسائل معنوی و ارزشمند حج توجه کنند و نهایت تلاش و کوشش خود را برای ارائه امکانات بهتر به حجاج و همچنین بهره‌برداری بیشتر از موسم حج بکار گیرند.

وی در پایان با اشاره به فتوای مراجع عظام تقلید مبنی بر تکلیف شرع بر انجام گرفتن مراسم حج گفت: متصدیان حج و زیارت استان باید در طول یک‌ماهه‌ی زمان حج به‌صورت شبانه‌روزی برای رفع هرگونه مشکل و ارائه بهتر خدمات به حجاج تلاش کنند و امیدواریم که همه مسلمانان با سلامتی به موطن خود بازگردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه