English

تاکنون بیش از ۸ هزار تن کلزای کرمانشاهی خریداری شده است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی کلزا تاکنون بیش از 8 هزار و 975 تن کلزا از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری‌شده است.

تاکنون بیش از 8 هزار تن کلزای کرمانشاهی خریداری شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه‌، رحیمی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور با اشاره به توسعه زراعت دانه‌های روغنی در جهان با توجه به افزایش جمعیت افزود: با توجه به اهمیت حمایت از کاشت گیاهان روغنی و با ابلاغیه وزیر محترم جهاد کشاورزی، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت غله و خدمات بازرگانی، برای دومین سال متوالی خرید تضمینی کلزا را بر عهده گرفت.

وی با پیش‌بینی خرید 9 هزار تن کلزا در سال زراعی جاری از کشاورزان کرمانشاهی گفت: سال گذشته حدود 2 هزار تن کلزا خریداری شد و امسال در استان کرمانشاه 17 مرکز خرید مباشر تعاون روستایی اقدام به خرید کلزا باقیمت مصوب 27830 ریال به ازای هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا، با رطوبت 10 درصد و افت غیرمفید 2 درصد می‌نمایند.

رحیمی ارزش کلزای ثبت‌شده در سامانه جامع خرید تضمینی را بالغ‌بر 23 میلیارد و شش‌صد میلیون اعلام کرد افزود: با پیگیری‌های مسئولین استانی و هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت به‌زودی مابقی مطالبات کلزا کاران نیز از طریق بانک کشاورزی به‌حساب ایشان واریز می‌گردد.

گفتنی است کرمانشاه رکورددار تولید کلزای جهان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه