English

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس و مینودشت

کاهش ۴۰ درصدی بارندگی در گنبدکاووس/روستاهای بخش داشلی‌برون با "کم آبی" روبه‌رو هستند

مدیر امور منابع آب شهرستان های گنبدکاووس و مینودشت گفت: در سال آبی جاری، ۴۰ درصد در زمینه بارندگی و ۷۰ درصد در زمینه حجم روان آب کاهش داشتیم و روستاهای بخش داشلی‌برون با مشکلات کم آبی روبرو هستند.

کاهش ۴۰ درصدی بارندگی در گنبدکاووس/روستاهای بخش داشلی‌برون با "کم آبی" روبه‌رو هستند

به گزارش خبرگزاری موج، حسین قنبری ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد نمازجمعه و شورای اداری شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در استان گلستان 2.5 میلیارد مترمکعب منابع آبی قابل استحصال چه از نظر منابع آب سطحی و چه زیرزمینی وجود دارد.

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس و مینودشت افزود: 50 درصد از این آب‌ها زیرزمینی و 50 درصد آب‌های سطحی هستند و با توجه به کاهش میزان بارندگی شاهد کم‌آبی هستیم.

وی تصریح کرد: در سال آبی جاری، 40 درصد در زمینه بارندگی و 70 درصد در زمینه حجم روان آب کاهش داشتیم.

وی گفت: متاسفانه در نقاط مرزی و بخش داشلی‌برون با میزان شدید کاهش بارندگی و روان آب‌ها مواجه هستیم، با وجود سد گلستان و امیدواریم احداث سد نرماب بتوانیم حجم آب شرب را به 108 میلیون مترمکعب برسانیم تا در این حوزه کمکی به آب شرب منطقه شود.

عبدالباسط آخوند نوریزاد امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: دین اسلام دین پربرکت و کامل هم در دنیا و هم در آخرت است و یکی از نعمات خداوند، تشکیل حکومت اسلامی نشات گرفته از موازین قرآن است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس افزود: با حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف، ما در مذهب شیعه و سنی در کنار صمیمیت و همدلی با یکدیگر زندگی می‎کنیم.

مدد آخوند هوشمند امام جمعه اهل سنت اینچه برون هم در این جلسه اظهار داشت: هر فردی که در نمازجمعه شرکت کند و با نماز ارتباط نزدیکی داشته باشد، خداوند توسط فرشتگان مشکلش را رفع خواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت اینچه برون افزود: نمازجمعه یک غنمیتی است برای افرادی که به نماز اهمیت می‌دهند و هر چقدر فرد در این مسیر حرکت کند، نور هدایت‎گر همواره در کنار وی جهت راهنمایی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه