English

مدیرکل اوقاف استان گلستان

شیوه‌نامه‌ مدیریت مساجد در شهرستان‌های گنبدکاووس و مینودشت‌ اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با توجه به گستردگی گنبدکاووس و مینودشت‌، شیوه‌نامه‌ مدیریت مساجد در این ۲ شهر در گلستان اجرا می‌شود و انتظار داریم در آینده نیز در دیگر شهرهای استان نیز به اجرا در آوریم.

شیوه‌نامه‌ مدیریت مساجد در شهرستان‌های گنبدکاووس و مینودشت‌ اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی وقف با حضور علما و روحانیون و نشست ماهانه علما و روحانیون در دفتر امام جمعه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در نظر داریم شیوه نامه‌ای برای امور مساجد ترتیب دهیم تا حرمت روحانی در مساجد حفظ شود، به گونه‌ای که فرماندهی مسجد توسط روحانی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: با توجه به گستردگی گنبدکاووس و مینودشت‌، این شیوه نامه ابتدا در این دو شهر در استان انجام خواهد شد و انتظار داریم در دیگر شهرهای استان نیز به اجرا در آوریم.

وی تصریح کرد: این شیوه‌نامه در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با عنوان خراسان بزرگ اجرا شده و از نزدیک این اجرا این طرح را دیدیم و از آنان در جهت اجرای آن در گنبدکاووس و مینودشت کمک گرفتیم.

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: امامزاده یحیی ابن زید(ع)  به مانند نوری است که در استان می‌درخشد و برای اینکه این امامزاده در شان و جایگاه زائران باشد، توسعه و بهسازی این امامزاده در حال انجام است که سرویس بهداشتی آن در روزهای آینده افتتاح می‌شود و کاشی‌کاری دور صحن نیز در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تاکید کرد: با کمک میراث فرهنگی باغ این امامزاده در حال بهسازی برای یک فضای سبز جهت استراحت زائران است و امید داریم مورد رضایت زائران واقع شود.

ثبت 29 وقف جدید در استان گلستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 29 وقف جدید در استان گلستان داشتیم و در تلاش هستیم که واقفان ثروت و یا متاع خود را به روز وقف کنند.

وی گفت: بیشتر موقوفات در استان گلستان مربوط به جلسات و عزاداری امام حسین( ع) است و سعی داریم موقوفات را به سمت نیاز روز سوق دهیم، مانند پشتیبانی حوزه‌های علمیه یا برنامه‌های قرآنی که فعالیت خوبی در این زمینه صورت گرفته اما وقف ناچیزی در حمایت این چنین برنامه‌ها انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: شما روحانیون می‌توانید مردم را متقاعد کنید که برای مسجد حوزه فعالیت خود وقف کنند و موقوفه و متاع در همان مسجد هزینه شود و ما تنها نظارت آن را عهده‌دار خواهیم بود.

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: دشمنان درصددند که عزاداری و مجالس امام حسین (ع) را کمرنگ کنند، زیرا خود را با این عزاداری‌ها در خطر می‌بینند و با وجود اینکه موقوفات ما در این حوزه فراوان است اما برای خنثی کردن نقشه دشمن این موقوفات را پررنگ می‌کنیم.

وی یاداور شد: بین 85 تا 90 درصد موقوفات استان گلستان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است و باید بحث وقف و موقوفات و احیاء و نگهداری آن تبلیغ شده تا فرهنگ‌سازی نهادینه شود.

موکب گنبدکاووس در اربعین حسینی در کربلای معلی برپا می‎شود

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس هم در این نشست اظهار داشت: با اصرار و پی گیری‌های فراوان توانستیم برپایی موکب از گنبدکاووس در کربلای معلی را تصویب کنیم و قرار است در 20 روز، در هر وعده صبحانه و نهار از 2 هزار نفر پذیرایی شده و 2 هزار پتو برای اسکان 2 هزار نفر مهیا کنیم.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس افزود: امید داریم این موکب که به نام امامزاده یحیی ابن زید(ع) نام گرفته آثار و برکاتی برای شهرستان داشته باشد و می‌توان جشن روز گنبدکاووس از تاریخ ثبت برج قابوس به این امامزاده تغییر یابد.

وی تصریح کرد: همان طور که 70 درصد ظرفیت کارخانه‌ها در حال هدر رفتن است، معتقدیم 70 درصد امکانات و لوازم فرهنگی به زمین مانده است و لازم است به این امور رسیدگی شود.

حجت الاسلام ترابی یادآور شد: باید مساجد مرکز پیش نیاز جامعه اسلامی باشد و متاسفانه در حال حاضر روحانیون ما آمادگی این موضوع را ندارند و فرد و روحانی که فرصت اجرای برنامه فرهنگی را ندارد نمی‌تواند مدیر فرهنگی مسجد باشد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: دستگاه‌هایی مانند اوقاف، سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد می‌توانند در کنار هم مراکز تولید نیرو و تولید رویش نیرو را با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری فراهم کنند.

حجت الاسلام علی فتحی هم در این نشست اظهار داشت: روز پنج شنبه 200 نفر جوان نخبه در دیدار امام جمعه با جوانان ویژه خواهران و برادران در 2 نشست مجزا برگزار می‌شود و فردا عصر ساعت 17 مراسم غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت هفته نمازجمعه با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس افزود: برگزاری دعای ندبه، مسابقات ورزشی در قالب دوچرخه سواری جوانان از مساجد تا مصلی در روز جمعه، برپایی کلینیک دیابت و فشار خون در 2 مصلی اهل سنت و شیعه از برنامه‌های هفته نمازجمعه است.

وی تصریح کرد: برپایی ایستگاه صلواتی و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مصلی های نمازجمعه از دیگر برنامه‌های این هفته است و هیچ شهری در استان چنین برنامه‎های متنوعی در این هفته ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی