English

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست :

در سال ۲۰ میلیون نفر از سواحل استان‌های شمالی به‌عنوان مقصد تفریحی استفاده می‌کنند

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از تلاش و همکاری وزارت بهداشت، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجرای طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌های استان گیلان نتیجه دو سال پایش در زمینه آلودگی‌های میکروبی است.

در سال 20 میلیون نفر از سواحل استان‌های شمالی به‌عنوان مقصد تفریحی استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، پروین فرشچی در آیین معرفی و پرچم‌گذاری شناگاه‌های استان گیلان در سواحل شهرستان رشت ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت: اجرای چنین طرحی جز با هم‌افزایی نهادهای مختلف امکان‌پذیر نبود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از تلاش و همکاری وزارت بهداشت، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجرای طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌های استان گیلان نتیجه دو سال پایش در زمینه آلودگی‌های میکروبی است.

فرشچی تصریح کرد: در سال، 20 میلیون جمعیت از سواحل استان‌های شمالی کشور به‌عنوان مقصد تفریحی و استراحتگاهی استفاده می‌کنند و هدف تمام نهادهای مربوطه فراهم کردن امکانات آرامش و رفاه حال عموم مردم است.

وی ضمن تشریح طرح‌های سالم‌سازی دریایی اعلام کرد: 136 طرح سالم‌سازی در سراسر سواحل استان‌های شمالی کشور انجام شده که برخی از آن‌ها ممکن است پرچم زرد دریافت کنند که البته فرصت کافی جهت کسب استانداردهای لازم به آن ها داده می‌شود.

فرشچی با بیان اینکه در استان های شمالی نیز مناطقی برای معرفی به عنوان ذخیره گاه زیست کره به یونسکو وجود دارد، تاکید کرد: این مناطق هم باید شرایط و ضوابط ذخیره گاه ها را داشته باشند تا بتوانیم مدارک لازم را به یونسکو ارائه دهیم .

وی با اشاره به وجود 669 ذخیره گاه در دنیا افزود: از این تعداد، 21 ذخیره گاه در کشورهای عربی و 149 ذخیره گاه در آسیا و اقیانوسیه قرار دارند و اروپا و آمریکای شمالی، از بیشترین تعداد ذخیره گاه زیست کره برخوردارند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به همکاری کشورهای حوزه دریای خزر گفت: یکی از اهداف توسعه پایدار، حفظ و حراست از دریاها و اقیانوس‌ها است که درباره دریای خزر این امر با کمک کشورهای حاشیه نشین و همت ویژه جمهوری اسلامی ایران در حال تحقق است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه