English

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان خبر داد:

اجرای ۴۳۰ طرح ضربتی مرمت آثار تاریخی در استان اصفهان در ۴ ماه نخست امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان از اجرای ۴۳۰ طرح بزرگ مرمتی در پهنه استان اصفهان در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد.

  اجرای ۴۳۰ طرح ضربتی مرمت آثار تاریخی در استان اصفهان در ۴ ماه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، الهیاری اظهار داشت: بی‌شک توسعه صنعت گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و ترویج صنایع‌دستی در ایران زمانی فراهم می‌شود که بتوانیم با استفاده از تخصص جوانان پرشور و عالم، به پیشرفت دست یابیم.

وی با اشاره به عزم دولت در راستای حمایت از تشکل‌ها تأکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با راه‌اندازی خانه تشکل‌های دوستداران میراث فرهنگی تلاش کرده تا با حمایت از احیاء مجدد تشکل‌های که قبلاً به هر دلیل فعالیتشان متوقف شده، تمامی فعالان و دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری، به‌ویژه جوانان را گرد هم آورده و به نتایج مثبتی در راستای توسعه استان اصفهان دست یابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در سال 1396 عزمی جدی را برای مرمت آثار تاریخی آغاز نموده است، به‌گونه‌ای که در چهارماهه نخست سال 1396 تعداد 430 طرح مرمتی به‌صورت ضربتی در پهنه استان اصفهان توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان پس از تهیه و تصویب طرح مرمتی، در حال اجرا است.

وی تأکید کرد: در طرح‌های مرمتی استان اصفهان در سال 1396‌، برای نخستین بار به‌صورت متوازن، مرمت‌ها در تمامی 24 شهرستان استان و حتی دورافتاده‌ترین روستاها در حال انجام است، به‌گونه‌ای که این مرمت‌ها از مجموعه میدان امام اصفهان آغاز و در چهار نقطه استان ادامه می‌یابد.

الهیاری ادامه داد: در این طرح جدید حتی برخی بناهای تاریخی پس از شناسایی برای نخستین بار مرمت می‌شوند به‌گونه‌ای که قلعه عظیم "تخماقلو" در غربی‌ترین نقطه استان و در یکی از روستاهای شهرستان بوئین و میاندشت برای نخستین بار پس از ساخت بنا در دوره قاجار، با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال در حال مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان به سایر طرح‌های مرمتی دیگر اشاره کرد و گفت: مرمت مجموعه‌های جهانی همچون طرح‌های جدید مرمتی در کاخ چهل‌ستون، مجموعه باغ فین کاشان، ادامه مرمت گنبد مسجد امام اصفهان، گنبد مدرسه چهارباغ اصفهان، اجرای مرحله دوم مرمت حمام معروف شیخ بهایی و مرمت بازار عظیم اصفهان از دیگر طرح‌های مرمتی این برنامه ضربتی مرمت در پهنه استان اصفهان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه