English

مدیرکل بهزیستی گلستان:

۲۶۹ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی گلستان تحویل داده شد

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: در سال گذشته ۲۶۹ مسکن با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ساخته و به مددجویان بهزیستی در استان گلستان تحویل داده شد.

۲۶۹ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی گلستان تحویل داده شد

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم غفاری، عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله در فرمانداری اظهار داشت: حدود 50 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی که در مجموع با خانواده آنان 105 هزار نفر در استان گلستان وجود دارد و 2.5 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه البته این افرادی جزء ثبت‌نام‌شدگان در بهزیستی هستند و افرادی در استان گلستان وجود دارند که تحت پوشش ما نیستند، افزود: از 50 هزار نفر معلول در استان گلستان، 8 هزار نفر مستمری‌بگیر و بقیه از دیگر خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان یادآور شد: بهزیستی استان گلستان ماهانه 500 میلیون تومان به معلولان مستمری پرداخت می‌کند و در سال گذشته، بهزیستی 15 میلیارد تومان به مراکز تحت پوشش و مستمری معلولان پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: 12 پرونده تحت پوشش CBR روستایی هستند و ما CBR شهرستانی را راه‌اندازی کردیم و امید داریم تا سال آینده همه معلولان تحت پوششCBR قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: در حال حاضر 94 معلول در حوزه شهری و 129 معلول در حوزه روستایی نیازمند مسکن هستند که از 94 معلول نیازمند، به 31 معلول مسکن واگذار شده و برای 56 معلول باقیمانده مسکن در حال احداث است.

وی افزود: از 129 معلول در حوزه روستایی، 104 معلول به بانک معرفی و از این تعداد64 نفر در پایان کار بانکی قرار دارند و 180 خانوار دارای دو معلول به بالا در نوبت مسکن هستند.

غفاری گفت: در سال گذشته 269 مسکن با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان ساخته و به مددجویان تحویل شد و در 3 ماهه نخست سال جاری 44 مسکن به مددجویان واگذار شد.

وی درباره اورژانس اجتماعی تصریح کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 386 تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده که 76 مورد کودک‌آزاری، 71 مورد همسرآزاری، 14 مورد خودکشی که خوشبختانه منجر به انصراف شد و 19 مورد فرار از خانه و 54 مورد اختلافات حاد گزارش شده است.

غفاری افزود: در حوزه شبه خانواده، 600 کودک در مراکز و یا خانه تحت پوشش بهزیستی و 5 هزار زن سرپرست خانوار نیز از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: 230 مهدکودک در سطح استان گلستان وجود دارد که 8 هزار کودک در این مهدکودک‌ها تحت پوشش هستند و 30 گروه همیار در استان گلستان فعالیت دارد.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف بهزیستی پیشگیری از معلولیت است که در این راستا در سال گذشته از بیش 43 هزار موالد در استان، 40 هزار و 109 فرزند متولد شده غربالگری شنوایی شدند که 96.6 درصد جمعیت تولد استان غربال‌گری صورت گرفت و از این تعداد 414 نفر به مرحله بالاتر ارجاع یافته و از تعداد 414 نفر، 336 نفر مداخله طبی شدند.

غفاری گفت: فردا جشن سپاس 50 کودک که شنوایی خود را بازیافتند در استان گلستان، برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: در استان گلستان 60 نرکز درمان سرپایی، 30 مرکز اقامتی ترک اعتیاد وجود دارد که 5 هزارو 826 نفر معتاد تحت درمان هستند، همچنین 4 مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی به 151 نفر خدمات ارائه می‌دهند.

وی در زمینه طلاق اظهار داشت: بیش از 3 هزار پرونده طلاق در استان گلستان فعال است که 492 پرونده با تلاش همکاران بهزیستی به سازش ختم شده و 180 پرونده سازش مشروط شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه