English

وزیر نیرو:

ساخت سه نیروگاه بزرگ باظرفیت ۱۴۲۰ مگاوات در کرمانشاه

وزیر نیرو گفت: سه نیروگاه بزرگ تولید برق در استان کرمانشاه با ظرفیت هزار و 420 مگاوات است به زودی به شبکه برقی کشور و استان کرمانشاه اضافه می‌شود.

ساخت سه نیروگاه بزرگ باظرفیت 1420 مگاوات در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حمید چیت چیان عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: این نیروگاه‌ها شامل داریان با ظرفیت 210 مگاوات برق که تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، زاگرس با ظرفیت 320 مگاوات و دالاهو با ظرفیت 900 مگاوات است که در آینده نزدیک به ظرفیت استان کرمانشاه اضافه می‌شود.

به گفته وزیر نیرو، اکنون هزار و 405 مگاوات برق در استان کرمانشاه تولید می‌شود که با احتساب 500 مگاواتی که به کشور عراق صادر می‌شود، میزان مصرف برق این استان هزار و 280 مگاوات است که هم‌اکنون میزان تولید برق بیش از میزان مصرف آن است.

او در تشریح اجرای سامانه سردسیری در استان کرمانشاه نیز گفت: برای دسترسی به منابع این سامانه ابتدا باید 2 سد احداث شود و سپس ارتفاع آب برای رسیدن به استان کرمانشاه به هزار متر پمپاژ شود که برای انجام آن به انرژی زیادی نیاز است که براساس ارزیابی‌هایی که انجام داده ایم هیچ محصول کشاورزی وجود ندارد که بتواند جبران این هزینه‌ها را بکند و ازاین‌رو اجرای این طرح برای بخش کشاورزی به‌صرفه نیست.

وی تصریح کرد: اجرای طرح سردسیری برای اختصاص آب آن به بخش صنعت امکان‌پذیر است به شرط آنکه هر صنعتی که آمادگی دارد خودش هزینه‌های انتقال آب را بپردازد ما آب موردنیاز آن‌ها را تامین می‌کنیم.

چیت چیان در مورد درخواست نمایندگان استان کرمانشاه برای احداث سد در استان گفت: در ساخت سدها به مسایل زیادی از جمله توجیه فنی و تطبیق آن با مسایل زیست محیطی توجه می‌کنیم و توجیه‌پذیری تمام سدها یکسان نیست و ازاین‌رو درجایی که توجیه نداشته باشد، سد احداث نمی‌کنیم.

به گفته او، در دولت یازدهم 34 سد در کشور ساخته‌شده که پنج سد آن در استان کرمانشاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در نیمه غربی کرمانشاه زیاد است، گفت: در نیمه غربی استان به هر میزانی که بخش صنعت درخواست کند آب در اختیار این بخش قرار می‌دهیم اما در نیمه شرقی سرمایه‌گذاران باید هزینه انتقال آب را متقبل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه