English

وزیر صنعت در مراسم افتتاح کارخانه خودروسازی کرمانشاه:

تولید خودروی کشور به ۱.۶ میلیون می‌رسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال تولید خودرو در کشور با ادامه این روند به 1.6 میلیون دستگاه برسد و در تلاشیم که کرمانشاه به قطب صنعت خودرو غرب کشور تبدیل شود.

تولید خودروی کشور به 1.6 میلیون می‌رسد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاح کارخانه خودروسازی " ایران‌خودرو" کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد، با اشاره رشد 20 درصدی تولید خودرو در کشور، ابراز داشت: در چهارماهه اول سال جاری 420 هزار دستگاه خودرو تولیدشده است.

نعمت زاده در ادامه بابیان اینکه خودروسازی کرمانشاه جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، گفت: از همان سال اول دولت اجرای این پروژه را پیگیری کردیم، اما تأمین اجتماعی که سهامدار عمده پروژه بود تمایل زیادی به انجام این کار نداشت.

وی افزود: درنهایت با پیگیری‌های بسیار این سهام به گروه صنعتی ایران‌خودرو واگذار شد و این پروژه در کمتر از دو سال عملیاتی و به بهره‌برداری رسید.

نعمت زاده با اشاره به وجود 22 قطعه ساز خودرو در کرمانشاه، گفت: این ظرفیت خوبی برای خودروسازی استان است.

وی تصریح کرد: نگاه ما به خودروسازی این استان صادراتی است و همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا بتوانیم کرمانشاه را به قطب صنعت خودرو در غرب کشور تبدیل کنیم.

وزیر صنعت در ادامه به پالایشگاه در حال احداث آناهیتا کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در کرمانشاه پالایشگاه قدیمی داشتیم که نوسازی و توسعه آن مقرون‌به‌صرفه نبود و در همین راستا ساخت پالایشگاه آناهیتا را پیگیری کردیم.

وی افزود: بنا به دلایلی کار این پالایشگاه پیش نمی‌رود و هم از پالایشگاه قدیمی بیرون رانده شدیم و هم کار این پالایشگاه مانده و از معاون اول رئیس‌جمهور می‌خواهیم کار ساخت این پالایشگاه را پیگیری کند.

وی افزود: راه‌اندازی این پالایشگاه می‌تواند علاوه بر تأمین سوخت استان، بخشی از سوخت موردنیاز کشور عراق را هم تأمین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه