English

مدیر خیرین مدارس علمیه خواهران کشور تاکید کرد

خانواده در معرض شبیخون فرهنگی است

مدیرعامل مجمع خیرین مدارس علمیه خواهران کشور گفت: زنان تاثیر بسزایی در صیانت از جامعه دارند.

خانواده در معرض شبیخون فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام علی اکبر فاضلی عصر دوشنبه در اولین نشست مجمع خیرین مدارس علمیه خواهران استان گلستان در  علی آبادکتول، اظهار کرد: امروز حدود نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می دهند و بنابراین مسائل اجتماعی و شبیخون های فرهنگی نیمی اش متوجه آن ها است.

وی افزود: اگر در جامعه خانمی تربیت و متقی شود تاثیرگذاری آن بیشتر از مردها است و می تواند با هدایت همسر و فرزندانش از آنها صیانت کند.

حجت الاسلام فاضلی در راستای اهمیت انفاق خاطرنشان کرد: انفاق در کنار نماز قرار گرفته است و جایگاه بالایی در فرهنگ قرآنی و انبیا و ائمه اطهار(ع) دارد.

 وی ادامه داد: انفاق در جهت توسعه علم بیشتر سفارش شده است و البته در جهت توسعه علوم دینی بهتر و برتر است و حوزه های علمیه از جمله مکان هایی است که خیرین می توانند به آن کمک کنند.

حجت الاسلام علی اکبر فاضلی بیان کرد: ضرورت تاسیس حوزه های علمیه خواهران این است فارغ التحصیلان این حوزه مومن و متقی شوند و مورد پسند حضرت زهرا(س) بوده و در جامعه مانند حضرت زینب(س) عمل کنند. 

حجت الاسلام فاضلی یادآور شد: اگر حوزه های علمیه خواهران نیرویی را که فارغ التحصیل می کند مانند فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها باشد ضرر کرده است.

وی گفت: آنچه باعث شد که جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران تشکیل شود ساماندهی و تشکیلاتی کردن خیرین کشور در این رابطه بوده است.

حجت الاسلام فاضلی گفت: تا کنون ۱۵ استان کشور جامعه خیرین مدارس علمیه خواهران آن ها تشکیل شده است و امیدواریم تا پایان شهریورماه در باقی استان ها نیز تشکیل شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن حضور در این نشست به بیان کوتاه دیدگاه های خود و لزوم برطرف کردن مشکلات مالی در مدارس علمیه پرداخت.

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی یادآور شد: در حال حاضر خیرین به کارهایی که به دولت مرتبط است سوق داده شده اند و حوزه های علمیه را متوجه کمک های دولت کرده اند که این اشتباه است. 

آیت الله شاهرودی افزود: باید رابطه مان را با مومنینی که همیشه دستمان را در مسائل مذهبی می گرفتند محکم کنیم و این نشست در وهله اول باید باعث شود که ما راهمان را در این راستا پیدا کنیم. 

شرایط تحصیل در مدارس علمیه گلستان مناسب نیست

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: با وجود همه کارهایی که در حوزه های علمیه شده ما امروز عقب هستیم و مشکلات اقتصادی در حوزه های علمیه امروز در جمیع جهات من جمله بخش های فرهنگی و پژوهشی ملموس است.

حجت الاسلام ایوب وردانی افزود: تعداد اندکی از مدارس علمیه ما در سطح استان گلستان نوسازی شده اند و شرایط تحصیل در آن ها نامناسب است.

وی خاطرنشان کرد: البته ما برای تمام مدارسی که نوسازی نشده اند طرح و نقشه آماده کردیم اما اجرای آن ها مستلزم  منابع مالی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: در موضوع خیرین حوزه علمیه ما علاوه بر منابع مالی موردی و نقدی به ایجاد منابع پایدار در مدارس نیازمندیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه