English

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری اصفهان:

پیش بینی ۳ خط مترو، سه خط تراموا و ۱۲ سامانه اتوبوس تندرو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری اصفهان گفت: راه اندازی 3 خط مترو، سه خط تراموا و 12 سامانه اتوبوس های تندرو در مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان پیش بینی شده است.

پیش بینی 3 خط مترو، سه خط تراموا و 12 سامانه اتوبوس تندرو

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، صلواتی در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری برگزار شد اظهار کرد: اصفهان شهری سرشار از مشکلات و همچون کشور در حال توسعه است. با این مشکلات ایام روزهای هوای پاک، برنامه ها و مشکلات ترافیکی برای بررسی وضعیت موجود و ایجاد راهکار این شهر رصد شد.

وی با بیان اینکه در دو دهه گذشته تاکنون نزدیک به 50 درصد سفرهای شهری با خودروهای شخصی صورت می گیرد، تصریح کرد: این موضوع در کشور و شهر ما بسیار نگران کننده است اما نکته ای که اهمیت دارد این است که یکسری از قوانین و سیاست ها مانند معاینه فنی خودروها، قیمت پایه سوخت، قیمت خودرو و قوانین مربوط به موتور سیکلت ها و... از سوی پایتخت به ما تحمیل شده و ما دخالتی در آن نداریم این در حالیست که در صورت اصلاح این سیاست ها کار ما در شهرداری بسیار آسانتر پیش می رود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در یکی دو سال اخیر وزارت راه و شهرسازی سیاست های بهتری را بر مبنای توسعه پایدار در پیش گرفته اما به جهت اینکه بسیاری از این سیاست ها و رفتارها متاثر از عملکردهای گذشته است ناگزیر به اصلاح رفتارها و بازگشت به گذشته هستیم.

وی تاکید کرد: در این مسیر بسیاری از شهرهای توسعه یافته متناسب با شرایط شهر تاریخی اصفهان مورد مطالعه قرار گرفت و بر مبنای آنها برنامه جامع حمل و نقل اصفهان را تهیه کردیم.

صلواتی با بیان اینکه قرار است در این برنامه سهم حمل و نقل عمومی از عدد 25 درصد فعلی به 50 درصد برسد، افزود: بر همین مبنا تمرکز خود را روی چهار حوزه حمل و نقل پاک، حمل و نقل عمومی، حمل و نقل هوشمند و فرهنگ ترافیکی گذاشتیم.

صلواتی با اشاره به راه اندازی تراموا در شهر اصفهان، افزود: در این موضوع استفاده از سرمایه گذاری خارجی در اولویت است.

هم اکنون در حال تصمیم گیری از بین کشورهای چین، ایتالیا، فرانسه و یک شرکت داخلی برای سپردن کار هستیم تا به امید خدا به موازات خط یک قطار شهری خط تراموا نیز در اصفهان راه اندازی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به موضوع حمل و نقل عمومی افزود: راه اندازی 3 خط مترو، سه خط تراموا و 12 سامانه اتوبوس های تندرو در مطالعات جامع حمل و نقل طراحی شده که مسافرگیری خط یک مترو نیز طی  چند روز آینده تا ایستگاه میدان آزادی آغاز و تا پایان سال نیز خط یک مترو تا ایستگاه صفه راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه خط دو مترو در حال تجهیز کارگاه است، اضافه کرد: با استفاده از تجربه ای که از خط یک به دست آمده خط دو و خط سه سریعتر از خط یک و تا سال 1400 به بهره برداری می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه