English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان:

حق گلستان به عنوان منطقه محروم داده نشده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: حق استان گلستان به عنوان منطقه محروم داده نشده است.

حق گلستان به عنوان منطقه محروم داده نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، جلسه هم اندیشی تعیین سیاست‌های اعتباری و اولویت‌های توسعه‌ای استان گلستان در سال ۹۶ با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، فرمانداران شهرستان‌ها، روسای سازمان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرمانداران شهرستان‌ها، روسای سازمان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی گلستان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در تعیین سیاست‌های اعتباری و اولویت‌های توسعه‌ای استان پرداختند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه استان از لحاظ اعتبارات هزینه‌ای شرایط خوبی دارد، اظهار کرد: باید اتفاقات جدیدی در حوزه پروژه‌های عمرانی رخ دهد و از طریق فرمانداران و مدیرانی که در اعتبارات عمرانی دخیل هستند، در توزیع اعتبارات بهره وری داشته باشیم.

حسین پیش قدم افزود: اعتبارات هزینه‌ای کشور ۷۱ هزار میلیارد تومان بوده که با احتساب یارانه گندم به ۷۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد، اما منابع جذب شده فقط ۴۶ هزار میلیارد تومان است و دولت حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار در تحقق منابع خود دارد.

وی با بیان اینکه میانگین اعتبارات استان گلستان کمتر از ۳۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: میانگین سرانه اعتبار هر پروژه در کشور ۲۰۲ میلیون تومان در سال ۹۴ بوده که این میزان در استان گلستان ۳۱۷ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: میانگین سرانه اعتبار پروژه‌های احداثی در کشور ۲۶۰ میلیون تومان در سال ۹۴ بوده که این میزان در استان گلستان ۴۰۰ میلیون تومان است.

یک میلیون تن گندم در گلستان برداشت شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با اشاره به برداشت گندم در استان گفت: در طول ۲۱ روز بیش از یک میلیون تن گندم در استان برداشت کردیم که این برداشت با کمترین هزنیه حمل و نقل و کمترین تخلف بوده و می‌توان گفت امسال کیفیت گندم از پارسال بهتر است.

پیش قدم موضوع رودخانه‌ها و آب بندان‌های استان را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: بودجه احداث سد شصت کلا از طریق کمیسیون ماده ۲۳ پیگیری شده تا در لایحه بودجه سال ۹۷ گنجانده شود.

وی تصریح کرد: مشکلات آب روستایی در استان گلستان همچنان ادامه دارد و در این بخش کمک زیادی نشده است و امیدواریم هر جه زودتر این مشکلات حل شود.

پیش قدم با بیان اینکه سد آب شرب در استان وجود ندارد، اظهار کرد: تا کنون از ظرفیت بانک توسعه اسلامی در بخش آب و فاضلاب بهره‌ای نبردیم و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت بهره مند شویم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین پروژه آب شرب در گلستان سد نرماب در شرق استان است که می تواند آب شرب این منطقه از استان را به خوبی تامین کند.

گلستان باید از اعتبارات استان‌های بیابانی بهره مند شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با بیان اینکه استان در خطر بیابانی شدن قرار دارد، گفت: متاسفانه گلستان جرو ۱۱ استانی که از اعتبارات بیابانی استفاده می‌کنند، قرار ندارد و این در حالی بوده که استان هر روز در خطر بیابانی شدن قرار گرفته است.

پیش قدم اولویت تخصیص اعتبار را با پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا دانست و یادآور شد: امسال در مدل تخصیص اعتبار به پروژه‌ها هم ورود خواهیم کرد و متاسفانه نتوانستیم اعتبارات ملی خوبی جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حق استان گلستان به عنوان منطقه محروم اجحاف شده است، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدامات خوبی داشته تا تعریف مناطق محروم عوض شود و گلستان هم حق خود را از این بخش بگیرد.

پیش قدم در خصوص روستاهای بیکار گلستان گفت: در موضوع ۱۴ روستای بیکار استان گلستان مردمی کردن و عدالت بنیانی در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: برای تخصیص اعتبار بهسازی روستاهای استان حداقل پنج تا هشت درصد را تعیین کرده‌ایم که البته محدودیتی برای تخصیص اعتبار در این بخش وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی