English

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گلستان:

سهم گلستان از طرح کارورزی فارغ التحصیلان ۴۰۰۰ نفر است

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: سه آیتم در زمینه رونق اشتغال داریم که یکی از این ها، طرح کارورزی است و سهم گلستان، بیش از چهار هزار نفر است.

سهم گلستان از طرح کارورزی فارغ التحصیلان ۴۰۰۰ نفر است

به گزارش خبرگزاری موج، ابوالفضل تیرانداز عصر یکشنبه اظهار کرد: امسال سه آیتم در بحث رونق و ایجاد اشتغال داریم، خصوصی سازی و رتبه بندی آموزشگاه آزاد، مهارت آموزی در محیط واقعی و کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی که سهم گلستان در این طرح بیشتر از چهار هزار نفر است و در حدود ۳۱۰ هزار تومان توسط دولت به کارورزان پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح کارورزی سال گذشته به صورت پایلوت در گلستان و قزوین و سپس ۶ استان دیگر انجام شد، ۵۰۰ نفر مشغول کار شدند و برای ۳۰ نفر هم توسط تعاون و رفاه اجتماعی عقد قرارداد انجام شد.

حوزه مخاطبین فنی و حرفه ای گسترده است

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان بیان کرد: ما در سطح زندان ها، روستاییان و عشایر، صنوف، شهرک های صنعتی آموزش داریم، همچنین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز از دوره های آموزشی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: در حوزه روستایی ضریب نفوذ آموزش ۲۱ درصد است و در ۲۰۹ روستا ورود پیدا کردیم و ۶۴۴ هزار ساعت آموزش صورت گرفته است.

تیرانداز همچنین گفت: در مباحث آسیب دیدگان اجتماعی، هماهنگی ما از چند کانال اتفاق می افتد، از طریق کمیته امداد، بهزیستی، راه و شهرسازی و طرح شهید شوشتری که نتیجه آن این است که هزار و ۵۰ نفر آموزش مهارتی دیده اند.

وی همچنین گفت: در اسفند ۹۵، برنامه ای داشتیم که هر دانش آموز مقطع نهم، حداقل یک مدرک فنی و حرفه ای داشته باشد، ۲۰۰ دوره آموزشی برای تابستان، ویژه اوقات فراغت طراحی کردیم که دو هزار و ۷۰۰ نفر را در آن پوشش می دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه