English

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

هر جا سخن از گسترش مسائل علمی و مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی باشد همکاری می کنیم

دکتر نوبخت در خصوص حمایت مجلس از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی تاکید کرد: هر جا سخن از گسترش مسائل علمی و مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی باشد همکاری می کنیم و در جهت اعتلای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم حمایت می کنیم.

هر جا سخن از گسترش مسائل علمی و مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی باشد همکاری می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کشور از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دیدار کرد.

در این دیدار دکتر علی نوبخت حقیقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشستی با رئیس، هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن تقدیر ازمسئولین این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین دستآوردهای انقلاب اسلامی و یکی از بزرگترین افتخار کشور در جهان بوده که حاصل زحمات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است که روز به روز در حال گسترش علمی است.

وی در خصوص اهمیت جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه اسلامی، ادامه داد: شما در جایی کار می کنید که دارای پویایی کامل است و در رشته های مختلف خصوصا رشته های پزشکی و فنی فارغ التحصیلان زیادی دارد که در رشته های تخصص دانشگاههای بزرگ دولتی کشور دارای رتبه های عالی هستند که باعث افتخار هر چه بیشتر این دانشگاه است.

دکتر نوبخت در خصوص حمایت مجلس از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی تاکید کرد: هر جا سخن از گسترش مسائل علمی و مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی باشد همکاری می کنیم و در جهت اعتلای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم حمایت می کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت درگذشت مریم میرزاخانی نابغه ریاضی قرن، تصریح کرد: استواری و پایداری در برابر مشکلات و صبوری یکی از پایه های رشد و اعتلا بوده و باید باعث انسجام هر چه بیشتر اقشار جامعه گردد که الحمدالله در استان گیلان تعامل خوبی بین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و دانشگاه علوم پزشکی این استان وجود دارد که می تواند باعث رشد و شکوفایی استعداد ها و ظرفیت های نهفته دو مجموعه عظیم علمی استان گیلان باشد.

دکتر علی نوبخت خاطر نشان کرد: آموزش برای آموزش نیست بلکه آموزش باید هدفمند باشد و باید در جهت رفع نیازمندی های جامعه تلاش کند و مشکلات استان با توجه به خروج متخصصین آموزش دیده در مراکز دانشگاهی رفع گردد. استان گیلان در خیلی از مسائل سرآمد بود که متاسفانه در حال حاضر با افزایش جمعیت انسانی ، از بین رفتن زمین های زراعی و تبدیل به مناطق مسکونی، دچار افول شده است که این یکی از رسالت های افراد روشنفکر جامعه بوده که باید مسائل و مشکلات را ببینند و در جهت رفع این مشکلات بکوشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: دانشگاهها با توجه به حضور اعضای هیات علمی پویا و علاقه مند باید ضمن بررسی موضوعات و عوامل مسبب رشد و تعالی کشور و جلوگیری از رشد عواملی که باعث افول جامعه می شوند همانند اتاق فکری باشند که خروجی تصمیمات آنان که تصمیماتی بسیار علمی و تخصصی خواهد بود در اختیار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد تا نمایندگان بتوانند با دلایل علمی و تخصصی در جهت رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود اقدام کنند.

این نماینده مجلس  با بیان اینکه مجلس آمادگی کمک به دانشگاه آزاد اسلامی را دارد اظهار داشت: آموزش باید هدف دار باشد و هدف آن برای چند سال آینده تعریف شده باشد لذا دانشگاه باید با توجه به ماموریت های خود، آثاری را از خود بجا گذاشته که برای اعتلای مملکت اسلامی باشد و اگر این هدف دنبال شود مجلس شورای اسلامی آمادگی کمک به دانشگاه را خواهد داشت.

دکتر نوبخت خواستار تاسیس واحد های بینابینی شد و بیان داشت: تولید علم برای رفه حاجات این کشور است و این همه عقب افتادگی  صنعتی و بیکاری ما را بسوی هدفی هدایت خواهد کرد و آن جز تاسیس مرکزی است که مانند پل بتواند فارغ التحصیلان رشته های مختلف را به صنعت و اشتغال وصل کند چرا که علم جهت دار باید بتواند دردی از مشکلات مردم را حل کند و این مراکز پاسخگوی آن خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی