English

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد:

اخذ سند بزرگترین موقوفه تیران و کرون

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: جهت صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش بزرگترین موقوفه تیران کرون به مساحت 378 هکتار و به ارزش 300 میلیارد ریال سنددار شد.

اخذ سند بزرگترین موقوفه تیران و کرون

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و با هدف صیانت و حراست از حقوق موقوفات پس از یک سال پی گیری برای بزرگترین موقوفه شهرستان تیران و کرون به نام موقوفه فاطمه النساء سند مالکیت به نام موقوفه اخذ شد.

وی ادامه داد: مساحت این موقوفه 3 میلیون و 878 هزار و 915 متر مربع است و ارزش این موقوفه نیز بالغ بر 300 میلیارد ریال برآورد می شود که کاربری این موقوفه نیز شامل؛ مسکونی، تجاری و کشاورزی است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: براساس وقف نامه این موقوفه که متعلق به سال 1079 هجری قمری است واقف نیک اندیش آن عواید حاصل از این موقوفه را برای تامین هزینه های روضه خوانی و کمک به فقرا اختصاص داده است که با اخذ سند این موقوفه زمینه برای اجرای نیت آن توسط اداره اوقاف و امور خیریه محیا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی یادآور شد: در حال حاضر شهرستان تیران و کرون 46 موقوفه دارد که در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه نیز به ثبت رسیده است که موقوفه فاطمه النسا بزرگترین موقوفه این شهرستان محسوب می شود.

وی خاطر نشان شد: با پیگیری های به عمل آمده توسط کارکنان واحد حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در یک سال گذشته برای تثبیت مالکیت موقوفات و رقبات استان اسناد موقوفه 224 هکتاری واقع در شهر نطنز و همچنین موقوفه گرک یراق واقع در خیابان باهنر اصفهان از جمله بزرگترین موقوفاتی بوده اند که سند دار شده اند و زمینه اجرای نیت واقفان نیک اندیش آنان نیز محیا شده است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: باتوجه به اینکه یکی از اولویت های اصلی اداره اوقاف و امور خیریه اخذ سند مالکیت موقوفات است از اول سال جاری تاکنون نیز 400 سند برای موقوفات استان اصفهان اخذ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه