English

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان:

بیشتر متقاضیان فنی‌وحرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: بیشترین متقاضیان فنی و حرفه ای در سال های اخیر فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

بیشتر متقاضیان فنی‌وحرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، ابوالفضل تیرانداز، ظهر سه شنبه، در نشست خبری در سالن کنفرانس اداره کل فنی و حرفه ای گلستان، اظهار کرد: امروزه در مراجعه کنندگان آکادمیک بیشترین مراجعان به فنی و حرفه ای هستند که زنگ خطری است در حوزه آموزش عالی که نتوانسته مهارت لازم برای فارغ التحصیلان را برای ورود به بازار کار فراهم کند.

تیرانداز اضافه کرد: فردا نمایشگاه مهارت تولید و اشتغال را به طور متمرکز استانی در جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح خواهیم کرد که شامل ۳۴ غرفه در حوزه های مختلف است و در فعالیت های مختلف محصولات عرضه می شود.

وی با بیان این که هنرآموزان در این نمایشگاه توانمندی های خود را نشان می دهند ادامه داد: این نمایشگاه به مدت چهار روز و ساعت ۱۷ تا ۲۲ برگزار می شود.

وی اضافه کرد: حوزه مخاطبین آموزش فنی و حرفه ای گسترده است، مراکز «جوار دانشگاه» را داریم و در خود مراکز نیز برای فارغ التحصیلان دانشگاهی آموزش داریم.

تیرانداز از اقدامات مهم این هفته به برگزاری مسابقات مهارت در رشته قالی بافی در بندر ترکمن اشاره کرد و گفت: قالی یکی از مهم ترین صنایع استات است که مسابقه آن فردا در بندرترکمن کلید می خورد.

وی گفت: پنج شنبه و جمعه نیز مرحله استانی مسابقه مهارت را خواهیم داشت که برگزیدگان به مرحله کشوری راه می یابند.

تیرانداز بیان کرد: در حوزه های مختلف اعم از بخش خصوصی و عمومی در اشاعه فرهنگ، از خانواده مهارتی تقدیر خواهیم کرد و چند طرح مهارتی نیز افتتاح خواهیم کرد.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان یکی دیگر از برنامه های خصوصی این هفته را افتتاح تعدادی آموزشگاه آزاد اعلام کرد.

تیرانداز اظهار کرد: فنی و حرفه ای در دو بخش خصوصی و آزاد فعالیت دارد، در بخش خصوصی ۳۲۰ آموزشگاه فعال داریم که از فنی و حرفه ای مجوز دارند و با نرخ مصوب ملی و آزمون حاکمیتی گواهینامه صادر می کنند، در بخش دولتی نیز در همه شهرستان های مرکز داریم و پذیرای کارجویان کسب مهارت هستیم.

مهارت هایی با سرمایه گذاری کمتر به بخش خصوص واگذار می شود

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان: در سال ۹۵، در حوزه دولتی، تعداد آموزش دیدگان ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر بودند که ۶۷ درصد آقایان و ۳۳ درصد بانوان بودند، که از این تعداد، هشت درصد در زمینه خدمات، ۶۵ درصد در زمینه صنعت و معدن، هفت درصد در فرهنگ و هنر و ۲۰ درصد در کشاورزی و فناوری راهبردی آموزش دیدند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۵ در بخش غیردولتی، برای ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر ارائه خدمات آموزشی داشتیم که از این تعداد ۷۲ درصد بانوان و ۲۸ درصد آقایان بودند.

وی بیان کرد: در این قسمت، ۸۳ درصد خدمات، هشت درصد صنعت، ۶ درصد فرهنگ و سه درصد کشاورزی بوده است.

تیرانداز اظهار کرد: این تفاوت در زمینه های مختلف مهارت می تواند ناشی از مسأله توان سرمایه گذاری باشد، سعی ما براین است که مهارت های که نیاز به هزینه های کمتری است را به بخش خصوصی واگذار کنیم. در بخش فناوری در بخش خصوص پنج هزار و ۴۲۰ نفر بیشترین آمار است و کمترین آمار نیز مربوط به بخش امور اداری با ۱۲ نفر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی