English

تا قبل از شروع کار دولت دوازدهم؛

کرمانشاه شاهد بزرگترین ایستگاه راه آهن غرب کشور می شود

استاندار کرمانشاه گفت: عملیات ریل گذاری راه آهن کرمانشاه ملایر تا قبل از برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری به پایان می رسد.

کرمانشاه شاهد بزرگترین ایستگاه راه آهن غرب کشور می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رازانی حاشیه برنامه کاری بازدید میدانی از روند اجرایی پروژه راه آهن کرمانشاه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه آهن یک زیرساخت مهم است و نقشی اساسی در توسعه بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، تجارت و بازرگانی و گردشگری ایفا می کند.

استاندار کرمانشاه افزود: راه آهن موجب سهولت در حمل و نقل مسافری استان و همچنین استان های همجوار می شود.

این مقام عالی استان با تاکید بر این موضوع  که راه آهن را باید پیش شرط توسعه قلمداد کرد در ادامه تصریح کرد: یکی از دلایل توسعه نیافتگی کرمانشاه طی این دهه های متمادی به عدم وجود زیرساخت ریلی و راه آهن مربوط می شود.

وی افزود: سابقه شروع پروژه راه آهن به بیش از 20 سال قبل بازمی گردد. این طرح پس از سال ها رکود در دولت تدبیر و امید با شتاب بسیار گسترده ای اجرایی شد.

دکتر رازانی اظهار داشت: عملیات ریل گذاری بیش از  100 کیلومتر از این پروژه در مسیر ملایر تا کرمانشاه طی تنها 5 ماه انجام شده که در نوع خود بی سابقه است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: پروژه راه آهن طی ماه های اخیر هیچگاه دچار رکود نشده است و تغییر تاریخ اتمام عملیات ریل گذاری به خاطر عظیم بودن این پروژه و ابعاد گسترده آن است.

این مقام عالی استان ایستگاه راه آهن کرمانشاه را بزرگترین ایستگاه غرب کشور معرفی کرد و گفت: مساحت ایستگاه کرمانشاه 83 هکتار است و سازه های این مجموعه بیش از 36 هزار متر مربع می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش مراحل نهایی پروژه ریل گذاری خبر داد و گفت: پیشنهاد برگزاری جشن افتتاح راه آهن با حضور ریاست جمهوری ارایه شده است ولی به دلیل مشغله های کاری ممکن است این مراسم به بعد از روز تنفیذ موکول شود. البته کار ریل گذاری تا قبل از مراسم تنفیذ به اتمام می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه